Verstandkies laten trekken in het buitenland

Nieuwkomer

Hai,

Ik woon nu net een maand in portugal en ga binnenkort mijn verzekeringopzeggen, nu heb ik sinds 4dagen enorm veel last van mn verstandskies. Er is 1 klein stukje doorgekomen en dat heeft mn mondwand helemaal opengescheurt. Als ik mijn verstandskies hier in lissabon laat trekken valt dit dan in mijn verzekering?

Verstandkies laten trekken in het buitenland

2 ANTWOORDEN

Re: Verstandkies laten trekken in het buitenland

Fanatiekeling

In Nederland valt het trekken van een kies bij de tandarts niet onder de basisverzekering,  wel onder een eventuele tandartsverzekering ( als u die extra , apart, heeft afgesloten,tot het maximum van die tandartsverzekering). Als de tandarts in Nederland u verwijst naar de kaakchirurg, dan declareert de kaakchirurg de kosten bijna altijd onder de basisverzekering ( hetgeen Eigenrisico kost).

Nu de situatie in het buitenland. Als u een EHIC kaart ( controleer achterzijde verzekeringspasje) heeft, kunt u gebruik maken van de Portugese gezondheidszorg, op dezelfde manier en volgens dezelfde regels als de Portugezen zelf. Er bestaat een website van de EEG, waar per land is samengevat, welke zorg in de staatsgezondheidszorg is opgenomen. ( zoek hiernaar). Er is kans dat in Portugal tandheelkundige zorg wèl is opgenomen in de zorgverzekering. Dat zou gunstig voor u zijn. 

PS bij een NL tandarts is het maximumtarief €41,44 per kies.

Groet, Feina.

Re: Verstandkies laten trekken

Webcare

Wat pijnlijk voor je @Bobbie, ben je inmiddels al naar een tandarts geweest?

Hoe ben je verzekerd?

Je kunt mij een privébericht sturen met je relatienummer, postcode en geboortedatum zodat ik je polis na kan kijken.

In de basisverzekering is geen vergoeding voor tandartskosten als je ouder bent dan 18 jaar.

Wordt je verstandskies getrokken door een kaakchirurg omdat de tandarts dit niet kan doen is dit verzekerde ziekenhuiszorg. Je betaalt eigen risico. Je kunt zorgkosten die je maakt in het buitenland declareren met de originele nota en een ingevuld declaratieformulier.

@Feina helpt je ook verder met het antwoord op je vraag, dank Feina voor je inspanningen wederom.

@Bobbie, mijn vraag aan jou is: je gaat binnenkort je verzekering opzeggen. Wat is je situatie? In een paar stappen kun je op onze website zien of je jouw verzekering moet houden of opzeggen.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.