Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Vergoedingen zorg in het buitenland

Starter

Hallo, 

Ik ben momenteel voor 5 maanden op Curacao voor een stage. Als het goed is, is mijn zorgverzekering ook hier geldig. Nu is het zo dat ik al een tijdje rugklachten heb en graag hiervoor naar een huisarts of fysio wil. Ik heb een basisverzekering met aanvullend 1 ster. 

Wat wordt er wel en niet vergoed? Wat is voor mij de beste optie? Eerst naar de huisarts? Moet ik nog een verklaring van mijn huisarts in NL hebben oid? Moet ik van jullie toestemming krijgen oid? 

Ik hoor het graag! 

Groetjes, 

Susan 

Vergoedingen zorg in het buitenland

OPGELOST
1 ANTWOORD

Re: Vergoedingen zorg in het buitenland

Moderator

Hoi Susan,

Wat een geweldig plek om stage te lopen! Wat voor stage loop je precies?

Wanneer je naar de huisarts gaat worden deze kosten vanuit jouw basisverzekering vergoed. Je zal een rekening van de huisarts mee krijgen die bij ons (online) kunt indienen. Verwijst de huisarts jou door naar een fysiotherapeut is hiervoor een vergoeding uit je aanvullende verzekering. Houdt er wel rekening mee dat je geen volledige vergoeding krijgt omdat je (vanzelfsprekend) naar een niet gecontracteerde zorgverlener gaat. 

We hebben toevallig op de community een kennisbank artikel over stage in het buitenland.. Jouw vraag staat hier helaas niet tussen. Het kennisbank artikel willen we graag blijven aanvullen met handige informatie. Als je deze info handig vindt, zou je mijn antwoord willen nomineren voor de kennisbank? 

Als je nog vragen hebt, je weet ons te vinden! En ondanks je rugklachten wens ik je een heel erg fijn verblijf op Curaçao!