Vergoedingen zorg in het buitenland

Starter

Hallo, 

zojuist heb ik hetdeclaratieformulier zorgkosten buitenland weer eens ingevuld.

De mogelijkheid om de kosten toe te lichten wordt steeds sumierder.

Wanneer je b.v. vaker op en neer gereisd bent, kan je dat alleen in een bijgevoegde brief melden.

Ook de oorzaak voor je artsbezoek kan je niet meer uitleggen.

Maar goed, ik heb de info weer allemaal in een aparte brief gezet.

Nu nog de kosten voor een nieuwe bril en een noodbehandeling bij de tandarts in het buitenland.

Wie weet of daarvoor ook een declaratieformulier worden ingediend?

lvast bedankt voor de moeite 

• Buitenland

Vergoedingen zorg in het buitenland

2 ANTWOORDEN

Re: Vergoedingen zorg in het buitenland

Webcare

Hoi @knoopsj,  hoe is het inmiddels met je gezondheid, hopelijk gaat het goed met je.

ik ga er achteraan voor je waarom jij in een aparte brief je reizen moet melden. Ik kom hier op terug bij je als ik antwoord heb van mijn collega's die dit formulier maken.

Ik heb met je meegekeken naar het declaratieformulier zorgkosten buitenland en lees bij vraag 3 en 4 spoedeisen en niet- spoedeisende zorg:

Waarom kreeg de patiënt medische zorg?

Daar bedoelen we de oorzaak mee voor je artsbezoek.

Voor  tandartskosten die je maakt in het buitenland heb je geen declaratieformulier nodig, voor de bril ook niet.

Het is genoeg als je de nota stuurt met daarop de specificatie van tandartskosten, en de  nota met de sterkte van de brillenglazen. Wij ontvangen bij voorkeur nota's in het Nederlands, Frans, Duits, Engels of Spaans.

Kun je zo verder denk je? 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Re: Vergoedingen zorg in het buitenland

Webcare

Hoi Knoopsj

As promised heb ik antwoord op de vraag.

Er is geen verplichting tot het sturen van een extra brief als je  over meerdere reizen declareert. Als je meer informatie wilt geven dan dat je  op het declaratieformulier kwijt kunt, hebben wij mogelijk gezegd dat het ook op een briefje geschreven mag worden.

Onze internetcollega's zijn er mee bezig het proces van declareren online makkelijker te maken. Bijvoorbeeld door het declaratieformulier te vervangen door een paar vragen in de app of online. We weten nog niet wanneer we dit klaar hebben.

Dit zou voor jou natuurlijk ook een mooie verbetering zijn. :-)

Dit is even het nieuws voor zover,

ik wens je intussen nog veel mooie reizen toe en je weet ons te vinden als je meer wilt weten.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.