Vergoedingen ICSI / TESE in Belgie (UZ Gent)

Nieuwkomer

Mijn man en ik zijn beide verzekerd bij Zilveren kruis. Om zwanger te worden zijn wij angewezen op een Tese / ICSI behandeling. Mijn vraag is of ZK dit vergoedt bij een behandeling door het UZ in Gent.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Vergoedingen ICSI / TESE in Belgie (UZ Gent)

3 ANTWOORDEN

Re: Vergoedingen ICSI / TESE in Belgie (UZ Gent)

Webcare

Hallo @ISL

In de basisverzekering is vergoeding voor 3 pogingen ICSI / TESE per doorgaande zwangerschap.

UZ in Gent is door ons gecontracteerd. Omdat het gaat om behandeling in het buitenland is er toestemming nodig.

Neem svp contact op  met onze Zorgcoach, deze zal je verder helpen met je vragen rond het declareren en de aanvraag voor de behandeling.

Kun je zo verder denk je?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bewerkt 
Fanatiekeling

Pauline schreef:

" Hallo @ISL

In de basisverzekering is vergoeding voor 3 pogingen ICSI / TESE per doorgaande zwangerschap.

UZ in Gent is door ons gecontracteerd. Omdat het gaat om behandeling in het buitenland is er toestemming nodig."

Antwoord: Ik vraag me af of het klopt dat een behandeling in het buitenland bij een gecontracteerd ziekenhuis moet worden aangevraagd. Althans op deze pagina : https://vergoedingen.zilverenkruis.nl/niet-spoedeisende-zorg-in-het-buitenland-bij-gecontracteerde-z... kan ik dit niet vinden.

Echter specifiek bij de vergoeding voor ICSI in het buitenland staat dit wel op de website: zie de schermafbeelding in de bijlage.

Dus de vraag is: moet de behandeling in Gent worden aangevraagd en zoja, waarom dan? Welke polisvoorwaarden gelden? 

Groet, Feina.

Webcare

Dank voor je terechte vraag @Feina de reden van de aanvraag is dat wij moeten weten om welke IVF/ ICSI poging het gaat. Zoals eerder in de voorwaarden van de basisverzekering is vastgesteld worden er onder voorwaarden drie pogingen vergoed.

Voor elke poging moet er vooraf toestemming aangevraagd worden met een nieuw aanvraagformulier.

Het staat dus verder los van de vraag of het ziekenhuis in het buitenland gecontracteerd of niet-gecontracteerd is.

@ISL Voor jou de informatie die ik je gaf helder over deze vergoeding?

Misschien interessant om het blog van Marlies te lezen.

https://forum.zilverenkruis.nl/t5/Blog/IVF-was-mijn-enige-oplossing/ba-p/8076

hartelijke groet,

Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.