Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Vergoed de zorgverzekering begeleiding op mijn vakantieadres?

Nieuwkomer

Ik ben een man van 73 en  ruim 2 meter met Poly neuropathie,en ben daardoor zeer beperkt als het gaat om mobiliteit,lopen zonder te vallenn is een groot probleem en auto rijden onmogelijk.
Ik heb immers geen contact met de grond cq pedalen etc.
Alles gaat gepaard met vreselijke pijnen in onderbenen en voeten.
Ik word begeleid door mijn echtegenote,maar dit is voor haar een haast onmogelijke taak,vanwege mijn lengte en gewicht.
Mijn vraag is of ik met beter af met 3 sterren in aanmerking kom voor een vergoeding bij een eventuele reis per bus,vliegtuig etc(bijv naar Lourdes)
Bij voorbaat dank voor Uw genomen moeite en antwoord.

• Buitenland

Vergoed de zorgverzekering begeleiding op mijn vakantieadres?

OPGELOST
4 ANTWOORDEN

Re: Vergoed de zorgverzekering begeleiding op mijn vakantieadres?

Fanatiekeling

Volgens mij bestaat er geen vergoeding vanuit de aanvullende verzekering voor Kur-reizen.

U kunt het beste contact opnemen met de Zonnebloem: die organiseren reizen voor gehandicapten , waar vrijwiliige begeleiders mee meegaan. Zij kunnen u misschien ook vertellen of u in aanmerking komt voor een financiele bijdrage. 

Alternatief bestaat misschien de mogelijkheid om Thuiszorg op het vakantie-adres te krijgen. (AWBZ). Als u nu nog geen Thuiszorg krijgt, kunt u zelf een Thuiszorginstelling vragen om eventueel een indicatie bij u te stellen. Thuiszorg is hetzelfde als het vroegere Kruiswerk. Bijv. Icare, Vierstroom etc. 

Webcare

Beste Thebigone
Goed dat u vraagt of er mogelijkheden zijn voor vergoeding.
Elze30 heeft het bij het rechte eind.
Volgens de voorwaarden van de basisverzekering en de aanvullende verzekering is er geen vergoeding voor reis en begeleiding.
Heeft u ook aan het Rode Kruis gedacht?
Dit is misschien ook een optie om met hulp van vrijwilligers toch op vakantie te kunnen.
Ik hoop dat het voor u ook door alle tips van Elze lukt om toch op reis te kunnen.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Fanatiekeling

Toch vind ik nu nog een polisvoorwaarde van de aanvullende verzekering, die WEL een deel van een reis vergoedt:

Artikel 36 pagina. 32 van de polisvoorwaarden :

Hotel-, bungalow- of vaarvakanties voor
gehandicapten en chronisch zieken
Wij geven aan verzekerden die gehandicapt of chronisch ziek zijn een tegemoetkoming in de kosten van een hotel-, bungalow- of vaarvakantie georganiseerd door het Nederlandse Rode Kruis of de Zonnebloem.
Voorwaarden
De vakantiecoördinator van het Nederlandse Rode Kruis of de Zonnebloem voert een intakegesprek met de chronische zieke of gehandicapte en bepaalt aan de hand van de ziekte of de handicap en eerdere deelname of u in aanmerking komt.
Voor de vaarvakanties wordt gebruik gemaakt van het schip J. Henry Dunant van het Nederlandse Rode Kruis en het schip van de Zonnebloem. Voor de hotelvakanties wordt gebruik gemaakt van de hotels van het Nederlandse Rode Kruis (IJsselvliedt in Wezep en De Valkenberg en De Paardestal in Rheden).
Voor de bungalowvakanties wordt gebruik gemaakt van de Rode Kruis Bungalow in Someren van de Stichting Rode Kruis Bungalow.
Beter Af Plus Polis

1 ster geen dekking
2 sterren geen dekking
3 sterren  en 4 sterren
vaarvakantie: tegemoetkoming van 25% in de kosten op basis van de tarieven van het Nederlandse Rode Kruis of de Zonnebloem.
hotel- of bungalowvakantie: tegemoetkoming van 25% in de kosten op basis van de tarieven van het Nederlandse Rode Kruis vaarvakantie: tegemoetkoming van 25% in de kosten op basis van de tarieven van het Nederlandse Rode Kruis of de Zonnebloem.

Webcare

Hoi Elze30 en Thebigone
Elze30, complimenten voor dit speurwerk!
Ik lees in de voorwaarden dat er sprake moet zijn van chronische- aandoening of handicap.
De Zonnebloem of Rode Kruis medewerkers hebben het laatste woord voordat de reis kan doorgaan.

@Thebigone, zeker een kans wagen dus, laat je ons weten of je op reis kunt?
Het zou fantastisch zijn!

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.