Terugvragen premie eerste werkdag land

Nieuwkomer

Ik woon nu in Australie en dat is een eerste werkdag land en nu heb ik vernomen dat je delen van je premie terug kunt krijgen door middel van het verschaffen van je werkbriefjes. Hoe doe je dit?

Terugvragen premie eerste werkdag land

9 ANTWOORDEN

Re: Terugvragen premie eerste werkdag land

Moderator

Hoi PaulinevG,
Een verhuizing naar Australie zo te lezen! Wat bijzonder. Een een erg mooi land! Hoe bevalt het je? 

Ik wil je even laten weten dat ik mijn collega van de afdeling buitenland heb gevraagd om naar je vraag te kijken. Een reactie volgt later in dit topic! 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Expert

Hoi PaulinevG,

Goed dat je deze vraag stelt. Als je werkt in Australië, heb je vanaf de eerste werkdag geen recht meer op de Nederlandse zorgverzekering. Stop je verzekering alsjeblieft met het online controleformulier. Deze vind je hier .

Om je zorgverzekering met terugwerkende kracht te stoppen, en dus premie terug te krijgen, moeten we wel binnen een maand na je eerste werkdag je ingevulde controleformulier ontvangen.

In elk geval heel veel geluk in Australië!

Team Buitenland

Fanatiekeling

Ik weet dat dit een oud topic is. 

Maar mij moet van het hart dat ik deze procedure erg ondoorzichtig vindt voor de verzekerde. Uit niets blijkt dat de verzekerde een bevestigingsemail ontvangt. Dus de verzekerde kan niet aantonen dat hij dit formulier heeft ingevuld.

Ook vind ik de naam onduidelijk: wat is nu een " online controle formulier" ? Dit is een hele rare naam. Temeer dat het ook om een soort informatie lijkt te gaan: je kunt namelijk invullen of de informatie jou geholpen heeft.

Groet, Feina.

Moderator

Hi @Feina,

Ik heb even navraag gedaan over het online controle formulier.  Wanneer iemand dit online formulier heeft ingevuld, verschijnt er een 'bedankpagina'.  Hierop staat 'Bedankt voor het invullen. Het verzenden is gelukt. Wij hebben uw bericht goed ontvangen. U krijgt over enkele minuten een ontvangstbevestiging.'  Vervolgens krijgt onze klant een bevestigingse-mail op het ingevulde e-mailadres.

De naam die wij voor dit formulier gebruiken is het 'Controleformulier verblijf buitenland'. Dit zou misschien beter kunnen. Als je nog een suggestie hebt voor een passender naam dan houd ik me aanbevolen. Dan kan ik dat altijd als suggestie doorgeven aan mijn collega's bij online.

Fanatiekeling

@Corine V "Hierop staat 'Bedankt voor het invullen. Het verzenden is gelukt. Wij hebben uw bericht goed ontvangen. U krijgt over enkele minuten een ontvangstbevestiging.' "

Het zou fijn zijn als je dit gelijk ziet als je begint met invullen. Ik vind dat bovenin de procedure uitgelegd moet worden. Dus het kader of de wet, waarom dit formulier ingevuld wordt. En wat de gevolgen kunnen zijn en de doorlooptijd behandeling.

Groet, Feina.

Moderator

@Feina,

dank voor je toevoeging. Ik ga jouw input doorgeven aan mijn collega's van de website. De informatie kan volgens mij ook duidelijker. Ik kan niet zeggen of en wanneer mijn collega's met mijn input aan de gang kunnen. Dat laat ik weten zodra ik zelf ook meer weet!

Moderator

@Feina,

Ik heb contact gehad met mijn collega's van online. Ze gaan een paar dingen doen om de informatie rondom het controle formulier buitenland te verbeteren:

• Toevoegen van een duidelijke introtekst bovenaan de pagina om te verduidelijken. Dit is inmiddels gebeurd.
  • Nadenken over een nieuwe titel. Misschien heb je zelf nog een tip?
  • Bekijken of de volgorde van het formulier aangepast kan worden, zodat dit helpt in de begrijpelijkheid. Dit is een wat ingewikkelder klus waarvoor tijd en capaciteit ingepland moet worden. IWe weten nog niet wanneer hiervoor tijd is. 

Fanatiekeling

Heel mooi dat er iets gebeurt met suggesties. Ik doe de suggestie om in de polisvoorwaarden te vermelden in welke situatie dit formulier ingevuld moet worden en welke termijn ervoor staat. 

Groet, Feina.

Moderator

Hallo @Feina,

Dank voor de suggestie. Ik geef deze als input door aan mijn collega's.