Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Tandartskosten buitenland

Voorbijganger

Mijn zoon heeft helse kiespijn, wij zijn op rondreis in Amerika. Wat wordt er vergoed uit de reisverzekering ( met werelddekking). En waar moeten we rekening mee houden. Wat kunnen wij het beste doen. Wij zijn nu in Arizona Sedona. 

Tandartskosten buitenland

OPGELOST
7 ANTWOORDEN

Re: Tandartskosten buitenland

Fanatiekeling

Ik heb de polisvoorwaarden gevonden. Zie pagina 23 voor medische en tandartskosten. Let op: dit zijn de polisvoorwaarden van een tijdelijke reisverzekering, dus niet de doorlopende. Als u die wil weten moet u zelf op de website de polisvoorwaarden downloaden.  
PS ik denk dat het voor de vergoeding ook van belang is of uw zoon onder de 18 jaar is. Onder de 18 jaar vallen tandartskosten onder de basisverzekering. De basisverzekering netaalt standaard UPT tarieven. Dus ik ga ervan uit dat u de kosten vergoed kan krijgen tot de standaard NL tarieven van de behandeling PLUS maximaal die ?375. Dus zorg ook voor een duidelijk gespecificeerde rekening! 

Belangrijk:
Wij betalen deze kosten:
? De rekening van een tandarts.
? De kosten van behandelingen, onderzoeken, medicijnen en
verbandmiddelen die de tandarts heeft voorgeschreven met een recept
of verwijsbrief.
? De kosten van hulpmiddelen, zoals een noodkroon.
Hoeveel betalen wij?
Wij betalen deze kosten per verzekerde persoon per reis:
? Wij betalen maximaal ? 375,- voor kosten voor een behandeling bij
de tandarts.

Eerlijk gezegd vind ik dit voor de tandarts wel een heel laag bedrag en zeker in de VS!
Ook is van belang dat u moet kunnen aantonen dat deze kosten niet te vermijden waren ( onderaan pag. 23) . Dat lijkt me moeilijk. Misschien een foto of video?

Is het mogelijk dat ZK ook snel reageert? Dt is namelijk een bijzondere situatie, aangezien het tandheelkundige kosten betreffen voor een kind, hetgeen onder de basisverzekering valt. Medische kosten die onder de basisverzekering allen worden in het buiteland door de reisverzekering ook volledig vergoed. Geldt dit dan voor tandheelkundige kosten voor kinderen ook? 

Voorbijganger

Bedankt voor je bericht,mijn zoon is boven de 21 en we hebben een doorlopende reis verzekering. nu is het zo dat je hier klinieken bij een ziekenhuis hebt en prive tandartsen. waar kunnen wehet beste heengaan. we hebben zelfalpijnstillers gehaald om het it te zingen maar dat wordt het niet. depij. Is maar tijdelijk minder. Ja dat de kosten in de vs hoog zijn dachten we al.

Fanatiekeling

Ik heb de voowaarden van de doorlopende ook opgezocht. Pagina 24 zelde tekst w.b. tandartskosten. 
PS het is hier nu al vrijdagmiddag 15:00 uur. De kantoren gaan /zijn al bijna dicht. U kunt misschien nog bellen met het alarmnummer van Zilveren Kruis? Kunt u goedkoop bellen via een App? Of misschien kunt u Chatten met een medewerker?

eurocross assistance 0031 71 364 18 50 (7/7, 24/24)
Chat is alleen te vinden via zoeken op vergoedingen. Zoek bijv. Op dieetkosten dan kunt u onderaan de chat-link aanklikken. 

Voorbijganger

[QUOTE]Ik heb de voowaarden van de doorlopende ook opgezocht. Pagina 24 zelde tekst w.b. tandartskosten. 
PS het is hier nu al vrijdagmiddag 15:00 uur. De kantoren gaan /zijn al bijna dicht. U kunt misschien nog bellen met het alarmnummer van Zilveren Kruis? Kunt u goedkoop bellen via een App? Of misschien kunt u Chatten met een medewerker?

eurocross assistance 0031 71 364 18 50 (7/7, 24/24)
Chat is alleen te vinden via zoeken op vergoedingen. Zoek bijv. Op dieetkosten dan kunt u onderaan de chat-link aanklikken. 

Ik heb net gechatt met zilverenkruis en zij vertelde mij dat uit de reisverzekering de tandartskosten ondanks dat ze zo hoog zijn in de VS ( hoorde dat bv een wortelkanaalbehandeling rond de 1000? komt) niet vergoed wordt uit de reisverzekering en de vergoeding alleen uit de aanvullende tandartensten verzekering wordt vergoed tot het bedrag waar je in Nederland ook voor bent verzekerd.  Dat is flink balen. Ik denk maar zo wanneer alles terug te leiden is naar een thuis verzekering denk b.v aan diefstal, ongeval,wa verzekering. Waar is dan de reisverzekering dan nog goed voor. 
We willen toch niet te veel betalen daar verzeker je je voor en in ons geval nog extra ivm wereld.
in ieder geval, bedankt voor je moeite.
groetjes Wma

Fanatiekeling

Ik twijfel over de correctheid van het antwoord van de chat, gezien de polisvoorwaarden. Zie ook de tekst in de polisvoorwaarden: Let op: wat hierboven staat in a en b geldt alleen als u een zorgverzekering heeft bij een Nederlandse zorgverzekeraar (excedentdekking). Dit betekent dat wij de medische kosten in a en b alleen betalen in de volgende gevallen:
? Als volgens de voorwaarden van uw zorgverzekering de medische
kosten niet betaald worden. Dan betalen wij de kosten.
? Als volgens de voorwaarden van uw zorgverzekering een deel van de
medische kosten betaald worden. Dan betalen wij de rest van de kosten.

PS "b" zijn de tandartskosten. 

Dus ik adviseer u om naderhand toch de rekeningen in te dienen. Vergelijk dan ook eens met een andere reisverzekering: wat zouden die betaald hebben? Bijv. De ANWB REISVERZEKERING BETALT ?400 aan tandartskosten, maar kijkt dan niet naar hoe u verzekerd bent voor ziektekosten/ tandartskosten. Dit zou ZK ook zo moeten doen. 

Graag reactie van ZK op de informatie verkregen via de chat.

Moderator

Hoi Wma,

Ik zou allereerst willen vragen hoe het gaat met je zoon? Vervelend dat zoiets gebeurt en al helemaal tijdens de vakantie!

Ik zie dat je wel al contact met ons hebt gehad maar dat er toch nog onduidelijkheid is over de correctheid van het antwoord. Ik heb even de voorwaarden van de doorlopende verzekering er bij gezocht die @Elze ook had gevonden en wellicht dat ik begrijp waar de onduidelijkheid vandaan komt.

Op pagina 24 die Elze benoemd worden namelijk de voorwaarden uitgelegd van de extra module van de medische kosten. Wanneer je zoon deze extra module niet heeft betekent dit dat inderdaad de vergoedingen alleen vergoed worden uit aan aanvullende tandarts verzekering die je zoon dan bovenop de basisverzekering zou moeten hebben afgesloten. Kan het zijn dat je zoon geen medische module heeft op zijn reisverzekering?

Als je nog extra informatie nodig hebt of het is hierna alsnog onduidelijk wil je het dan laten weten?

@Elze Hoop dat ik jou stukken richting Wma goed heb begrepen? Ook wanneer er uiteraard voor jou onduidelijkheden zijn hoor ik het graag!

Fanatiekeling

Als de module niet is afgesloten ( daar hield ik geen rekening mee), dan geldt natuurlijk die polisvoorwaarde niet. Voor die ?375 hoef je die module natuurlijk ook niet te nemen. Dat is waarschijnlijk veel te weinig om die kosten in de VS te dekken. Ik was vergeten dat medische kosten in het buitenland bij veel verzekeraars gedekt worden door de aanvullende verzekering. 

Maar ik heb nog wel een vraag: is het mogelijk dat een wortelkanaalbehandeling valt onder medische kosten ( dus niet de tandartskosten) in geval het gedaan wordt door een kaakchirurg? 

En ik ben ook benieuwd naar het vraagstuk van vergoeding noodzakelijke tandartskosten voor kinderen tijdens de vakantie.