Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Moet ik verzekerd blijven als ik op reis ga met een Working Holiday visum?

Nieuwkomer

Ik ben straks 14 maanden op reis met een work and holiday VISA. Ik heb m'n Achmea zorgverzekering maandelijks gewoon betaald. Mijn vraag is: loopt mijn Achmea basisverzekering gewoon door terwijl ik zo lang weg ben?

Moet ik verzekerd blijven als ik op reis ga met een Working Holiday visum?

5 ANTWOORDEN

Re: Moet ik verzekerd blijven als ik op reis ga met een Working Holiday visum?

Medewerker

Hey Roos,

Wat leuk dat je gaat reizen! Hoe lang en waar ga je naar toe? Als je Met een Working Holiday gaat afreizen naar Australië, Nieuw-Zeeland of Canada blijf je verplicht verzekerd voor de basisverzekering, Roos. Je hoeft niets hiervoor te veranderen! Mocht je nog vragen hierover hebben horen we het graag!

Neem je zorgpas in ieder geval mee op reis, dat is je verzekeringsbewijs! Daarnaast kun je ook de vakantiedokter app gebruiken: zk.nl/app. Kijk naar je verzekering of je aanvullend bent verzekerd voor zorg in het buitenland!

Tot slot, geniet vooral van de voorpret en het reizen!

Nieuwkomer

Hallo!

Ik vertrek op 13 oktober richting Australië met een Working Holiday Visa. In Australië ben ik van plan om zowel te reizen als te werken.

Mijn vraag is nu: moet ik mijn zorgverzekering aanhouden of niet; aangezien ik ga werken in Australië?

Moderator

Hoi Denise,

Wat een geweldig vooruitzicht, reizen en werken in Australië! Goed dat je vooraf even de check doet of je je verzekering in Nederland moet aanhouden. 

Wanneer je naar Australië gaat met een Working Holiday Visa en je bent tussen de 18 en 30 jaar ben je verplicht je basisverzekering in Nederland aan te houden. Dit omdat het doel van je reis dan wordt gezien als vakantie en niet als hoofddoel werken heeft. 

Is dit de informatie waar je naar op zoek bent? Laat het mij gerust weten als je nog andere vragen hebt!

Ik wens je in elk geval alvast een hele mooie reis toe.

Nieuwkomer

Goedemiddag,

Ik ga van september 2016 tm januari 2017 naar Australië en heb een Working Holiday visum. In bovenstaand topic lees ik dat de verzekering door blijft lopen. Is dat in 2016/2017 nog steeds het geval? en moet ik iets doorgeven aan Zilveren Kruis?

Webcare
Webcare

Spannend, Martin! 
Of de 'regeltjes' volgend jaar anders zijn dan dit jaar, weten we nog niet. In november is dat wel bekend. Ik raad je aan dan even contact op te nemen met ons. Dan kijken we of er iets aangepast moet worden. Je hoeft niet aan ons door te geven dat je op reis gaat.
Ik wens je heel veel plezier!
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.