Mijn oma is overleden tijdens mijn vakantie en ik wil naar huis. Worden deze kosten vergoed?

Starter

Mijn oma is overleden en daarvoor wil ik graag terug naar Nederland komen om haar begrafenis bij te wonen. Ik heb een doorlopende reisverzekering bij Zilveren Kruis. 
Klopt het dat ik alle reiskosten om terug naar mijn woonplaats te komen hiervoor terug kan krijgen? Zitten hier nog voorwaarden aan?

Mijn oma is overleden tijdens mijn vakantie en ik wil naar huis. Worden deze kosten vergoed?

4 ANTWOORDEN

Re: Oma overleden tijdens vakantie

Fanatiekeling

Zie polisvoorwaarden doorlopende reisverzekering zilveren kruis ( googel op " download doorlopende reisverzekering zilveren kruis"). 

Artikel 13 en 17. In artikel 13 staat " wordt ernstig ziek of krijgt een ongeluk". Dit kàn  dat een overlijden geen geldige reden zou zijn.  dit was onjuist, een overlijden wordt ook als reden genoemd. 

Vergelijk met soortgelijke polisvoorwaarde van de anwb reisverzekering. 

Zie bijlage: enige schermafbeeldingen van de ZK reisverzekering en de anwbreisverzekering. 

Helaas kan ik u geen uitsluitsel geven. Het lijkt mij dat de alarmcentrale van zilveren kruis ( zie artikel 17) u dit  moet kunnen vertellen. 

ps Zilveren Kruis werkt niet 's nachts! 

Groet, Feina.

Starter

In het onderstaande bestand heb ik dit gevonden:

13. Wanneer zijn kosten om terug te reizen ook verzekerd?

Een persoon om wie verzekerde erg veel geeft overlijdt, wordt ernstig ziek of krijgt een ongeluk.

• Met ernstig bedoelen we dat er een grote kans is dat die persoon binnenkort overlijdt. - Bijvoorbeeld: een familielid of uw beste vriend.

• We betalen reiskosten en verblijfkosten voor de verzekerden. En we betalen voor 1 meereizende persoon als u alleen op reis bent. - Niet meer dan de kosten om de woonplaats in Nederland te bereiken.

Maar er zijn nogal wat verschillen in de prijzen voor vluchten (bv Easyjet en KLM). Maar mocht ik nou toevallig de duurdere vlucht nodig hebben, vergoed de verzekering deze dan ook?

Fanatiekeling

Verder moet je volgens mij aanmelden bij de Alarmcentrale! Let op. Artikel 17. 

En je moet natuurlijk voldoen aan de normale voorwaarden voor de reisverzekering. Dat wil zeggen je moet op vakantie zijn ( en dus niet op zakenreis). Lees dit na in het algemene gedeelte van de reisverzekering.

Groet, Feina.

Moderator

Goedemorgen Robbin,

Allereerst gecondoleerd met het verlies van je oma. Logisch dat je graag naar huis wilt om bij de begrafenis van je oma aanwezig te zijn.

Er is al redelijk wat informatie uitgewisseld tussen jou en @Feina zie ik. De informatie die jij hebt gevonden klopt @robbin Net zoals de poluisvoorwaarden die Feina aanhaalt.

Wanneer je op vakantie bent en een familielid of goede vriend komt te overlijden vergoeden wij vanuit een reisverzekering de kosten om terug naar Nederland te komen. Ik wil je adviseren contact op te nemen met onze alarmcentrale Eurocross die 7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar zijn. Zij kunnen jouw helpen zo snel mogelijk weer terug in Nederland te komen. Je kunt hen bereiken via +31 71 364 18 50.

Laat gerust weten of wij nog iets voor jou kunnen doen. Ik wens je in elk geval veel sterkte de aankomende tijd.