Mening gevraagd; Reisontzorger

Expert

Hallo,

Mijn naam is Martijn en ik ben werkzaam als management trainee bij Zilveren Kruis.

Als Zilveren Kruis willen we onze klanten overal met Raad & Daad terzijde staan, ook in het buitenland. Daarom willen we een dienst ontwikkelen die helpt om ontzorgd op reis te gaan. Via de alarmcentrale Eurocross Assistance regelen we nu al heel veel in geval van een noodsituatie in het buitenland. Zoals hulp bij het vinden van een arts of advies over een medisch probleem. Nu wil ik kijken hoe we hier hulp aan kunnen toevoegen in de voorbereiding van de reis. Maar ook als de hulpvraag (iets) minder acuut is. Daarvoor heb ik jullie input nodig! Zouden jullie daarom een korte lijst in kunnen vullen van 10 vragen. Het kost je ongeveer 5 minuten en je maakt ook nog eens kans op een Bol.com bon van €50,-. Meedoen kan HIER.

Heel erg bedankt voor jullie input!

Groeten,

Martijn

Mening gevraagd; Reisontzorger

4 ANTWOORDEN

Re: Mening gevraagd; Reisontzorger

Stamgast

Paar algemene opmerkinge hierbij, misschien heb je hier wat aan.

"Uw antwoorden zijn verstuurd. Thanks! "

Ga geen talen mengen, niet iedereen is jong en hip en dit staat raar.

Verder.. idee van de app is leuk en mocht deze er komen denk dan 's aan

1. privacy.  Is zilverenkruis al niet zo'n held in en een dergelijke app heeft geen verregaande rechten nodig op een toestel

2. data verbruik. Er zijn nog steeds genoeg mensen die echt moeten betalen voor mobiele data op vakantie. Zorg dat de app er efficient mee om gaat

3. verbindingen. Ik kom nogal 's op vakantie op plekken waar ik blij ben om uberhaupt een data verbinding te krijgen en waar 3G echt niet mogelijk is, zorg dat de app zuinig is

4. duidelijkheid. Leuk alles onder een makkelijk knopje maar er zijn opties bij die geld kosten zoals reisverzekering. Wees daar duidelijk over.

Fanatiekeling

Ik heb de vragenlijst ingevuld maar wil graag even zeggen wat ik wil graag nog het een en ander toelichten.

Ik vind namelijk dat het aanbieden van min of meer vaste informatie via de app niet handig is. Dat zoek ik liever zelf op internet. 

Over een verzekering die " aàn gaat" als je de grens overgaat ben ik niet enthousiast omdat ik dan relatief veel zal moeten gaan betalen. 

Verder vind ik dat het de persoonlijke assistent van de ANWB hier te veel op lijkt. En ik heb meer vertrouwen in de ANWB. 

Ik ben het eens met mijn voorganger, die aandrong op efficiënt dataverbruik en het besef dat er soms helemaal geen dataverbinding mogelijk is. 

De ANWB geeft met zijn persoonlijke assistent ook hulp als je bijvoorbeeld de weg kwijt bent. Dat vind ik wèl belangrijk. 

En ik zou ook bijvoorbeeld geholpen willen worden bij reizigersdiaree in het buitenland: wanneer raadpeeg ik een huisarts ter plekke, waar kan ik die vinden op die plek en dat tijdstip, hoe kom ik daar terwijl ik ziek ben, hoe kom ik aan betrouwbare, misschien vrij verkrijgbare medicijnen etc. 

Ook : even meekijken bij een rare plek door een insect etc. Als je wifi hebt in het hotel dan is het gemakkelijker als je een goed advies kan krijgen via de app dan  via een plaatselijke, misschien onverstaanbare arts.

Groet, Feina.

Expert

Beste Wijnads en Feina,

Heel erg bedankt voor jullie toelichting en suggesties. We zullen deze input meenemen in de ontwikkeling.

We willen inderdaad een goede balans zien te vinden tussen wat er on- en offline beschikbaar is in de app. Veel informatie offline beschikbaar heeft als voordeel dat je (bijna) geen internet verbinding hoeft te hebben. Het nadeel is dat de data niet up-to-date is en dat de app veel opslagruimte kan innemen.

De mogelijkheden van online app informatie beschreef Feina al, door hulp te bieden rondom zorgvragen in het buitenland. App de vakantiedokter lost een deel van dit soort vragen gelukkig ook al op. Het nadeel van online app informatie is uiteraard het data- en batterijverbruik.

Uiteraard zullen we ook jullie andere punten meenemen rondom, privacy, duidelijkheid en persoonlijke assistent. Nogmaals dank voor jullie input!

Met vriendelijke groet,

Martijn

Expert

Beste mensen op de Community,

We hebben al veel aan jullie input gehad en hebben daarom de vragenlijst al weer wat aangepast. We zijn daarnaast druk bezig met het ontwerpen van een prototype. Hiervoor kunnen we nog steeds mening goed gebruiken!

Daarom de oproep, als je de vragenlijst nog niet hebt ingevuld, help ons dan verder door het invullen van DEZE vragenlijst. Wil jij het uiteindelijk prototype zien en ons helpen met dit aan te scherpen, laat dan je email adres achter in de vragenlijst of stuur mij een persoonlijk bericht. Mis je een functionaliteit of heb je andere toevoegingen, laat die dan hieronder achter.

Alvast heel erg bedankt!

Groeten,

Martijn

De link in het eerste bericht werkt overiges ook nog en zal ook doorlinken naar de vernieuwde vragenlijst.