Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Medische kosten in het buitenland

Starter

Van eind december tot eind februari ga ik op reis naar zuid-oost azië. Nu ben ik aan het kijken voor een reisverzekering en daarbij vroeg ik mij af of ik mij met die reisverzekering nog extra moet verzekeren voor medische kosten/ongevallen. Hoe zit dit precies?

Medische kosten in het buitenland

3 ANTWOORDEN

Re: Op reis naar het buitenland

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hi @albertdeboer, welkom op de community! Lijkt me een erg leuk vooruitzicht zo'n reis naar Azië! Wanneer je alleen een basisverzekering hebt is het handig om inderdaad extra medische kosten mee te verzekeren in een reisverzekering. Als je de basisplusmodule hebt of een aanvullende verzekering met minimaal 1 ster dan geeft de medische module van een reisverzekering geen extra dekking. In dat geval raad ik het dus af. 

We is het verstandig je zorgpas mee te nemen, wanneer je zorg nodig hebt is het handig contact op te nemen met Eurocross assistance. Het nummer staan namelijk op je pas. Alvast een fijne reis gewenst!

Starter

@Jeppe

Bedankt voor je reactie!.

Ik heb even gecheckt en ik heb een twee sterren aanvullende verzekering. Ik zou dus geen extra medische dekking hoeven af te sluiten als ik het goed begrijp. Geldt dit ook indien ik mijn reisverzekering elders zou afsluiten?

Albert

Webcare
Webcare

Hoi @albertdeboer, met je aanvullend 2 sterren heb je geen extra medische dekking nodig. Ook niet als je de reisverzekering bij een andere verzekeringsmaatschappij afsluit. Wij vergoeden de medische kosten vanuit je basisverzekering tot Nederlands tarief, en de meerprijs vanuit je aanvullende verzekering. Hier lees je er meer over.
Denk je trouwens aan eventuele inentingen? Wij vergoeden inentingen ook uit je aanvullend 2 sterren. Je moet dan wel naar een zorgverlener waarmee wij afspraken hebben gemaakt, zoals Meditel, Reisprik en Thuisvaccinatie.nl. Op deze pagina vind je alle info over de vergoeding en hier staat bij welke zorgverlener je terecht kunt. 

Veel succes met de voorbereidingen!
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.