Medisch vervoerd worden vanuit het buitenland

Voorbijganger
Me moeder is nu momenteel ziek in het buitenland tijdens haar vakantie! Zij is zuurstof afhankelijk en kan dus niet zonder vliegen! Kan haar verzekering iets voor haar hierin betekenen?

Medisch vervoerd worden vanuit het buitenland

9 ANTWOORDEN 9

Re: Medisch vervoerd worden vanuit het buitenland

Community Manager

Goedemorgen Mariam34

Oei wat heftig voor jouw moeder en de rest van de familie. Altijd vervelend als dit soort dingen gebeuren als je ver van huis bent.

Ik zie dat jouw bericht van gisteravond is. Heb je inmiddels al iemand van ons gesproken? Het is in dit soort situaties belangrijk om contact te zoeken met onze alarmcentrale Eurocross. Zij zijn 24/7 bereikbaar op +31713646200. Eurocross gaat meteen voor jullie aan de slag om te kijken wat er allemaal moet gebeuren om haar naar Nederland te krijgen. Zij leggen ook contact met zorgverleners in het buitenland. 

Als je hulp nodig hebt, laat het mij weten. Als het niet lukt om in contact te komen met Eurocross, stuur mij dan even een privébericht. Je kan dat doen door op mijn naam of plaatje te klikken. Vervolgens klik je op "Een bericht verzenden".

Groet,

Jasper

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Fanatiekeling

@Jasper1 ,

Ik vraag me af of Eurocross ook hulp geeft als er alleen een basisverzekering is en geen reisverzekering? En moeten er dan nog kosten betaald worden? 

Groet, Feina.

Community Manager

Dag @Feina

Eurocross biedt zeker hulp en zorg wanneer er alleen een basisverzekering is. Met alleen een basisverzekering betaal je de zorgkosten in het buitenland wel eerst zelf. Achteraf kan je de kosten bij ons indienen. 

@Mariam34 kan contact met mij opnemen of rechtstreeks met Eurocross als er verder vragen zijn. Dan kunnen we het toelichten op basis van de situatie van haar moeder.

Groet,

Jasper

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Fanatiekeling

@Jasper1 , dat is niet helemaal waar. Onder de basisverzekering is er slechts vervoer tot 200km verzekerd. Zie bijlage. Eurocross wordt bovendien niet benoemd in de polisvoorwaarden van de basisverzekering. ( enkel in de begripsbepalingen artikel 21). 

Dus in het geval van de moeder van @Mariam34 kan Eurocross bepalen of het spoedeisend is en als blijkt dat ze aanvullend verzekerd is en/òf een reisverzekering heeft kan de moeder, indien nodig, vervoerd worden naar Nederland. Anders niet. Het is eerder waarschijnlijk dat ze terplekke geholpen wordt in het ziekenhuis. Als dat in Europa is, dan helpt een EHIC kaart, want dan hoeft ze de zorg niet voor te schieten en kost het ook geen eigen risico.

Groet, Feina.
Highlighted

Community Manager

Dan gaan we verder in op de inhoud zonder dat we meer informatie hebben over de situatie en de polis, Feina. Met de informatie die we nu hebben kunnen we nog niet zoveel. Het belangrijkste voor Mariam is om in dit soort situaties contact te zoeken met alarmcentrale Eurocross. Zij kunnen adviseren wat mogelijk is.

Fijne avond.

Groet,

Jasper

Fanatiekeling

Maar dàt ( contact zoeken met Eurocross), staat nu juist niet in de polisvoorwaarden van de basisverzekering! Wel van de aanvullende verzekering. @Mariam34 kan ook de keuze maken om contact te zoeken met de alarmcentrale van de eventuele reisverzekering.

Groet, Feina.

Voorbijganger
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga nu meteen contact opnemen met eurocross. Me moeder is aanvullend verzekerd, en de zorg van het land waar ze zich nu bevindt is heel slecht.

Fanatiekeling

@Mariam34 , kun je ons naderhand ( als je moeder weer in Nederland is) vertellen hoe de hulp van Eurocross is verlopen? 

Groet, Feina.

Voorbijganger
Doe ik. Me moeder is opgenomen in een kliniek die samen met eurocross meewerkt! Tot nu tot verliep alles goed.