Kan ik me bijverzekeren als ik permanent in het buitenland woon?

Starter

Ik ben resident in Spanje en verzekerd voor de seguridad social. Is het mogelijk om me bij te verzekeren zodat ik naar particuliere artsen kan gaan? Zo niet, kan ik dan een aparte zorgverzekering afsluiten ook al is mijn adres in Spanje?

Kan ik me bijverzekeren als ik permanent in het buitenland woon?

3 ANTWOORDEN

Re: Kan ik me bijverzekeren als ik permanent in het buitenland woon?

Webcare
Webcare

Hallo @vanderijt, welkom op ons forum!
Als je in Spanje woont en geen loon uit Nederland hebt, kan je geen Nederlandse zorgverzekering afsluiten. Je kunt je ook niet bijverzekeren voor particuliere zorg of een aparte zorgverzekering afsluiten. Op deze webpagina van Zorginstituut Nederland staat veel informatie over wonen in het buitenland en de zorgverzekering.
Is het zo duidelijk voor je?
​​​​​​​Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Starter
Dank Kim maar het is nog niet duidelijk. Ik heb een pensioen uit Nederland en daarop wordt premie ingehouden. Kan echter nergens vinden of ik me kan bijverzekeren

Webcare

Helaas,  bijverzekeren in Nederland is niet mogelijk. Een Nederlandse zorgverzekering stopt 1 dag na de verhuisdatum. Bij het Zorginstituut Nederland vraag je een E 121 formulier aan, hiermee meld je je aan bij een verzekeraar in Spanje. Op www.zorginstituutnederland.nl vind je meer informatie. Meer informatie over de Spaanse gezondheidszorg lees je op www.zorginspanje.com. Ik hoop dat je hier het antwoord vind... groet Nicolette