Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

In buitenland door hond gebeten maar noodzakelijke behandeling wordt niet vergoed?

Starter

Onze dochter is in Sri Lanka gebeten door een hond. We zijn direct bij een arts geweest en het werd aangemerkt als 'ernstig' en ze moest behandeld worden tegen hondsdolheid. Die behandeling bestond uit een aantal injecties volgens een bepaald tijdschema. De twee laatste heeft ze in Nederland gekregen.

Nu blijkt dat die twee niet vergoed worden want "het vaccin wordt niet vergoed".

Ik heb op de site gekeken naar de voorwaarden waaronden een Rabies vaccin wordt vergoed. 

Daar valt zij niet onder maar....die voorwaarden zijn opgesteld vanuit het idee dat je voor de vakantie gevaccineerd wordt. Daar gaat het hier niet om; hier gaat het om een door een arts voorgeschreven behandeling. Een behandeling die noodzakelijk is met het oog op hondsdolheid (komt veel voor in Sri Lanka).

Dan zou het toch logisch zijn als het wel vergoed wordt? Of zou het dan vallen onder een reisverzekering?

Iemand hier ervaring mee? 

(de injecties in Sri Lanka waren gratis, dus daar speelt het vergoeden niet). 

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

In buitenland door hond gebeten maar noodzakelijke behandeling wordt niet vergoed?

OPGELOST
3 ANTWOORDEN

Re: In buitenland door hond gebeten maar noodzakelijke behandeling wordt niet vergoed?

Moderator

Hoi Berlinda,

Jeetje wat schrikken voor jouw dochter! Hoe is het nu met haar? 

Goed dat je de community heb gevonden voor je vraag! Het zit als volgt: Wanneer jouw dochter in Sri Lanka een behandeling heeft gehad maar daarna nog een behandeling in Nederland nodig heeft gehad wordt dit gezien als nabehandelingskosten. Deze kosten worden alleen vergoed wanneer er een medische dekking is afgesloten op de reisverzekering. Heeft jouw dochter een reisverzekering met een medische dekking?

Ik hoor het graag van je. 

Re: In buitenland door hond gebeten maar noodzakelijke behandeling wordt niet vergoed?

Starter

Met mijn dochter gaat het goed! 

Nu wordt het me wel duidelijker. Op de nota staat: 

- Wij vergoeden deze behandeling niet (helemaal)

- Dit middel vergoeden wij niet

Dat suggereert dat het vaccin niet vergoed wordt. Maar dat is hier dus het punt niet; het wordt ahw gezien als een ongeval met kosten.

Ik ga mijn reisverzekering er op na slaan.

Bedankt voor het antwoord.

Moderator

Graag gedaan Berlinda! Gelukkig dat het met je dochter goed gaat.

Hopelijk tot een volgende keer op de community.