Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Ik ga op vakantie, welk verzekeringsbewijs heb ik nodig?

Nieuwkomer

Ik ga in juni naar Cuba en een voorwaarde voor buitenlandse toeristen is dat men moet aantonen dat men verzekerd is tegen ziektekosten en dat deze zorgverzekeraar afspraken heeft met Cuba.

Ik heb een basis + 3 sterren aanvullend bij jullie, is mijn Zilveren kruis pasje voldoende met daarop de vermelding eurocross international?

Of moet ik toch een aparte kaart ergens aanvragen?

Vorig jaar helaas een auto ongeluk meegemaakt in DL waarbij mijn ouders opgenomen moesten worden en die hadden een apart bewijsje van Eurocross nodig volgens de alarmcentrale,  maar misschien dat het ook op hun pas niet vermeld staat (andere verzekereaar).

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.

• Buitenland

Ik ga op vakantie, welk verzekeringsbewijs heb ik nodig?

5 ANTWOORDEN

Re: Vakantie in Cuba, bewijs ziektekostenverzekering nodig?

Starter

Hoi, 

Ik zit eigenlijk met dezelfde vraag. Het pasje is namelijk alleen geldig in Europa. Je hebt een polibblad nodig in het Engels. Die vind je niet op de website en moet je dus geloof ik persoonlijk aanvragen. 

Groetjes, 

Wendy

Engels polisblad

Starter

Ik heb begrepen dat je zorgpas alleen in Europa geldig is. Nu ga ik naar Zuid-Afrika en zou ik een Engels polisblad willen hebben om aan te kunnen tonen dat ik verzekerd ben. Weet iemand waar ik die kan vinden?

Re: Vakantie in Cuba, bewijs ziektekostenverzekering nodig?

Moderator

@Gerda78 @Wessers Leuk dat jullie een account hebben aangemaakt. Welkom!

Lekker hoor een vakantie in Cuba. Goed dat jullie zo bezig bent met de voorbereiding. Ik kan ook wel snappen dat je hier extra op let, zeker als ik lees wat de ouders van Gerda hebben meegemaakt. Ik hoop dat ze een volledig herstel hebben gehad!?

Welk bewijs heb je nu precies nodig?  
In een aantal landen, zoals Cuba, wordt er specifiek naar een Engelstalige verzekeringsverklaring gevraagd. Deze verklaring hebben jullie dus ook nodig. De zorgpas alleen is inderdaad niet voldoende. Ik zou de verklaring graag voor jullie aanvragen, maar helaas heb ik jullie gegevens niet. Kijk daarom even op deze pagina, daar staat welke gegevens nodig zijn. Hier kan je ook per land opzoeken welk bewijs noodzakelijk is. Wanneer deze gegevens bekend zijn, neem dan nog even contact op om de verklaring aan te vragen.

Ik geef graag nog extra uitleg over de zorgpas. In veel Europese landen is de zorgpas voldoende. Het is dan wel belangrijk dat de EHIC (European Health Insurance Card) hier ook op vermeld staat. De EHIC staat sinds november 2013 op de achterkant van onze zorgpas. Heb je nog een oude zorgpas? Vraag dan een nieuwe aan. Wil je weten hoe de EHIC eruit ziet of een nieuwe pas aanvragen, klik dan hier. 

Meer weten over wat de verzekering precies dekt als je op vakantie gaat? Lees dan ook eens dit topic. Ga je voor stage of studie naar het buitenland? Bekijk dan ook even onze kennisbank.

Ik wens jullie alvast een fijne reis toe, ook al is hij bij Gedra pas in juni Smiley Vrolijk. Daarom voor nu natuurlijk fijne kerstdagen!!

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Re: Engels polisblad

Moderator

@Wessers Ik heb je laatste topic "Engels polisblad" hier bij gezet. Aangezien dit allemaal gaat over het juiste verzekeringsbewijs wanneer je op vakantie gaat. 

Ik lees dat jij naar Zuid-Afrika gaat! Wat gaaf! Voor zowel Cuba als Zuid-Afrika is er, naast een visum, ook een Engelstalige verzekeringsverklaring nodig. Dit is geen standaard document, vandaar dat je hem moet aanvragen. Lees voor meer informatie over het aanvragen even mijn eerdere post in dit topic. 

Laat je nog even weten of je er uit komt?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Re: Ik ga op vakantie, welk verzekeringsbewijs heb ik nodig?

Fanatiekeling

Extra verduidelijking: @Gerda78 "Vorig jaar helaas een auto ongeluk meegemaakt in DL waarbij mijn ouders opgenomen moesten worden en die hadden een apart bewijsje van Eurocross nodig volgens de alarmcentrale, maar misschien dat het ook op hun pas niet vermeld staat (andere verzekereaar)."

@Michelle"Ik geef graag nog extra uitleg over de zorgpas. In veel Europese landen is de zorgpas voldoende. Het is dan wel belangrijk dat de EHIC (European Health Insurance Card) hier ook op vermeld staat. De EHIC staat sinds november 2013 op de achterkant van onze zorgpas. Heb je nog een oude zorgpas? Vraag dan een nieuwe aan. Wil je weten hoe de EHIC eruit ziet of een nieuwe pas aanvragen, klik dan hier.

Groet, Feina.