ICSI behandeling in het buitenland

OPGELOST

Re: ICSI behandeling in het buitenland

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Welkom op de community @Vivian_R. Goed dat je deze vraag hier stelt!

Voor een behandeling IVF of ICSI in het buitenland geldt altijd dat je daarvoor vooraf toestemming van ons nodig hebt. Je leest hier meer over bij onze online vergoeding IVF. Wanneer iemand in het buitenland naar een niet gecontracteerde zorgverlener gaat zullen wij het niet-gecontracteerde Nederlandse tarief vergoeden. Bij een restitutie polis is dit anders. Hier vergoeden wij, na goedkeuring, het Nederlandse tarief. Een restitutie polis heet bij ons een Basis Exclusief. Meer over de vergoedingen van een Basis Exclusief kun je nalezen op onze website.

Je kunt contact met ons opnemen voor de toestemming voor het eerste consult. Bel hiervoor het telefoonnummer 071 364 0450 (menukeuze 3). Of vul ons online aanvraagformulier medische behandeling buitenland in.

Heb ik je hiermee op weg geholpen? Heb je nog vragen, stel ze gerust!

Voorbijganger

Bedankt voor de reactie!

ik zou graag nog willen weten of UZ Gent en VivaNeo Düsseldorf gecontracteerde zorgaanbieders zijn? 

UZ Gent is wel gecontracteerd @Vivian_R. En VivaNeo Düsseldorf is niet gecontracteerd.

Je kunt de gecontracteerde Ziekenhuizen vinden in onze Zorgzoeker. Vult bij het zoekvenster 'Ziekenhuis in België of Duitsland' in. Je ziet dan deze pdf gecontracteerde ziekenhuizen in België en Duitsland 2018 staan. Daarin staat een overzicht van de ziekenhuizen waarmee wij afspraken hebben gemaakt onder het kopje 'IVF'. Kun je daar verder mee?

Nieuwkomer

Maakt het nog verschil welke aanvullende verzekering (3 of 4 sterren) je neemt als je voor PGD/ ICSI in Gent zou gaan en de uitgebreide basisverzekering hebt?

Welkom op de community, @lennepen. Goed dat je dit even bij ons navraagt.

Ik ga jouw vraag voorleggen aan mijn collega's van het Competence Center Buitenland. Ik kom er nog bij jou op terug!

Ik kan je wat meer vertellen, @lennepen.

Het maakt voor de vergoeding niet uit welke aavullende verzekering je hebt. De vergoeding komt namelijk vanuit de basisverzekering. Vanuit de aanvullende verzekering is er geen extra vergoeding voor IVF/ICSI. Kijk voor de hoogte en voorwaarden van de vergoeding bij de vergoeding IVF en ICSI.

Ik lees dat je mogelijk ICSI met PGD overweegt. Voor PGD gelden strenge voorwaarden. Hiervoor moet hier expliciet toestemming gegeven worden. Je kunt PGD vergoed krijgen als je tot een risicogroep behoort. Alleen het Maastricht UMC mag de indicatie voor PGD stellen. Ook het voorbereidende genetisch onderzoek en laboratoriumonderzoek vindt in het Maastricht UMC+ plaats.

Heb je hiermee antwoord op jouw vraag? Zo niet, laat het me even weten. Ik help je graag verder!