Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Hoe werkt mijn verzekering in Duitsland?

Starter

Duitse tandarts  kent zilvreren kruis pasje niet en kent eurocrossniet. pas wordt niet geaccepteerd en ik moet cash betalen.
hoe moet dat dan met eventuele ziekenhuisopname ?  Ik ben niet blij...

• Buitenland

Hoe werkt mijn verzekering in Duitsland?

OPGELOST
3 ANTWOORDEN

Re: Hoe werkt mijn verzekering in Duitsland?

Fanatiekeling

Een tandarts zit ook in NL niet in de basisverzekering. Dus geldt in ieder geval een EHIC pasje niet ( tenminste als in het gastland de tandarts ook niet in de verzekering zit). Er geldt, via het EHIC pasje, dat je als buitenlander dezelfde rechten hebt op de sociale gezondheidszorg als een ingezetene. 

*Sinds 18-11-2013 staat de EHIC pas op de achterkant van de zorgpas

Starter
Waarom krijgen we dat pasje dan niet automatisch van het zilveren kruis????

Webcare
Beste Graat,
Heb je deze ervaring gehad in Duitsland? Ik kan me indenken dat dit niet goed overkomt bij jou.
Als je verzekerd bent voor je tandartskosten kun je in Duitsland naar de tandarts. Je betaalt je rekening daar en je stuurt de tandartsrekening naar ons. Je mag dus daar je tandartspolis gewoon voor gebruiken.
Bij spoedeisende zorg of een ziekenhuisopname in Duitsland kun je het best meteen contact opnemen met Euro Cross Assistance.
Dan hoef je in ieder geval niet cash af te rekenen. Euro Cross Assistance regelt dat de betaling wordt gedaan.

De EHIC-pas versturen wij niet automatisch, ik kan de pas voor je aanmaken. Stuur je mij een privébericht?
Dit kan door op mijn naam te klikken, dan lees je: stuur een privébericht. Ik heb je naam, adres en geboortedatum nodig.
Elze30, dank je voor de uitleg over de EHIC- pas.

In het forum voorwaarden en vergoedingen lees je de vraag terug.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.