EHIC Kaart aanvragen

Nieuwkomer

Beste,

Ik studeer op het moment in Madrid en heb helaas al een ziekenhuisbezoek moeten brengen. Het bleek niks ernstigs te zijn, echter in eerste instantie wilden zij mij alleen helpen als ik een EHIC kaart zou hebben. Uiteindelijk kon ik toch op factuur betalen en deze declareren bij mijn zorgverzekeraar, echter lijkt het mij handig om in het vervolg gewoon een EHIC kaart te hebben.

Ik kan op internet niet duidelijk vinden waar ik deze kan aanvragen. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groeten,

Auke Hofman

EHIC Kaart aanvragen

3 ANTWOORDEN
Highlighted

Re: EHIC Kaart aanvragen

Webcare

Beste Auke,

Wat vervelend dat je naar het ziekenhuis moest. Ik hoop dat alles ondertussen weer beter gaat! Het kan inderdaad handig zijn om een EHIC-kaart bij je te hebben wanneer je in het buitenland (Europa) bent. Je vindt de EHIC op de achterzijde van je zorgpas. Een nieuwe zorgpas kan je direct aanvragen via je Mijn Zilveren Kruis pagina. Inloggen doe je met je DigiD. De optie voor het aanvragen van de zorgpas vindt je in het midden, onderaan de pagina zodra je bent ingelogd. 

Groeten,

Joram

Fanatiekeling

Ik heb de indruk dat Zilveren Kruis weinig moeite doet om alle verzekerden een EHIC te geven. Dat is erg jammer.

Groet, Feina.

Moderator

Hallo @Feina,

dank voor je reactie. Ik ben het alleen niet helemaal met je eens. Op de achterkant van de zorgpas staat nu standaard de EHIC. Heb je nog een zorgpas waarop geen EHIC staat dan kun je eenvoudig via Mijn Zilveren Kruis of via zk.nl/verzekeringsbewijs  een nieuwe zorgpas mét EHIC aanvragen. Op deze pagina zie je ook gelijk hoe zo'n zorgpas er dan uit ziet.