Dialyse bij Fresenius Medical Care in Antalya Turkije

Nieuwkomer

Ik ga eind augustus op vakantie naar Turkije en ben dialyse patiënt.
Ik heb van het Zilveren Kruis een betalingsgarantiebrief nodig voor het dialyse centrum daar.
Nou was ik doorverwezen naar Eurocross, maar die konden mij om een of andere vage reden niet verder 
helpen omdat Corendon care de dialyse en het vervoer al hadden geregeld. 
Waar het nu op neer komt is dat ik straks zelf een aanzienlijk deel moet gaan betalen waar ik 
niet echt op zit te wachten, omdat ik al geen extra inkomen heb doordat ik dialysepatiënt ben.

Hoe krijg ik zonder zelf kosten te hoeven betalen die garantiebrief in handen!?!?!?!
Heel jammer dat je naast alle gedoe wat je al hebt met dialyse, zoveel moeite moet doen om iets te kunnen regelen waar je eigenlijk heel veel zin in moet hebben.

• Buitenland
  • Ziekenhuiszorg (MSZ)

Dialyse bij Fresenius Medical Care in Antalya Turkije

1 ANTWOORD

Re: Dialyse bij Fresenius Medical Care in Antalya Turkije

Webcare

Goedemiddag Eslie,
Welkom op de community, maar wat een gedoe zeg! Ik snap dat het vervelend is om zoveel te moeten regelen. Ik neem eerst even met je door hoe het werkt met dialyse in het buitenland. 

Dialyseren in het buitenland wordt vergoed uit de basisverzekering (na aftrek eigen risico). Je regelt hiervoor deze zaken zelf:
- reservering in het buitenland bij een dialysecentrum
- je geeft de reservering door aan Eurocross
- voor medicijnen die je mee moet nemen heb je een verklaring nodig. Deze download je van de website van Zorgverzekeraars Nederland

Wat Eurocross dan voor jou moet betekenen is het volgende:
- Eurocross geeft je de verklaring waarop staat dat zij garant staan voor de kosten van de dialyse (de kosten regelen zij dan verder met ons)
- Eurocross regelt ook het vervoer tussen het dialysecentrum en de vakantiebestemming

Als ik jou nu goed begrijp heeft Eurocross jou aangegeven je niet verder te kunnen helpen omdat je het vervoer al via een andere organisatie hebt geregeld? Dat is vervelend, want Eurocross moet de verklaring afgeven. Gaf Eurocross je geen oplossing aan voor deze situatie? Hoor graag van je over hoe het contact met Eurocross verliep.

Groet,
Bart