Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Declareren zorgkosten buitenland... Maar hoe dan?

Starter

Hallo,

twee weken geleden heb ik voor ongeveer €500 aan medische kosten moeten betalen vanwege een onsteking. Op dat moment was ik in Sydney en nu ben ik in Nieuw-Zeeland. 

Deze kosten wil ik graag declareren. Echter staat er op de website van zilveren kruis dat je dit met een declaratieformulier per post naar Nederland moet sturen of inscannen. Nou is het probleem dat ik geen printer of scanner of dergelijke heb, alleen een mobieltje waarmee ik naar de mcdonalds op wifi kan, zoals nu. is het mogelijk om de kosten toch via de app te declareren?  Of wat kan ik het beste doen?

daarbij wil ik ook graag melden dat ik het als vervelend ervaar dat ik niet kan mailen naar Zilveren Kruis met mijn vragen hierover. Is er een algemeen e-mail adres waar ik als klant wel ten alle tijde heen kan mailen?

alle reacties worden zeer op prijs gesteld!

Declareren zorgkosten buitenland... Maar hoe dan?

OPGELOST
4 ANTWOORDEN

Re: Declareren zorgkosten buitenland... Maar hoe dan?

Fanatiekeling

Gaat het om de basisverzekering? 

Of wil je het declareren bij de reisverzekering van zilveren kruis? 

Je kunt wel e-mailen via een formulier op de website ( vind ik zelf ook erg lastig en klantonvriendelijk: kost veel tijd en je krijgt zelf vaak geen kopie van de ingestuurde vraag)

Ik hoop voor jou op een snel antwoord van zilveren kruis! Ze hebben het druk omdat de jaarlijkse zorgverzekeringscampagne weer van start is gegaan. 

Denk je eraan, dat ook bij volledige vergoeding, toch eigen risico, NL.€375 betaald moet worden. Het schijnt dat als je een reisverzekering hebt ( bij een andere partij), dat dan de reisverzekering het eigen risico betaalt. Maar ik weet het niet exact. 

Graag uitleg van ZK.

Groet, Feina.

Moderator
Moderator

Hallo @Sanp

Wat vervelend dat je een ontsteking hebt gehad. Hoe gaat het op dit moment met je?

Het klopt dat je een declaratieformulier buitenland moet invullen om deze kosten te declareren. In dit geval is toegang tot een computer noodzakelijk. Er is een digitaal invulbare PDF die je kunt invullen en doorsturen naar ons.  Het gaat ons uiteindelijk om de informatie die op het formulier staat. Als je de antwoorden op alle vragen van het formulier op papier zet en en dat samen met de nota via de app stuurt is dit ook geen probleem. 

Het is een bewuste keuze e-mail niet altijd beschikbaar te maken. Wij zijn tijdens kantooruren op de chat bereikbaar. Je kunt dan direct met een medewerker in gesprek via chat. Als alle collega's in gesprek zijn of buiten kantooruren dan is onze e-mail functie wel beschikbaar. Dit doen wij omdat wij zien dat chat veel effectiever is. Als wij iets niet via de chat kunnen oplossen verwijzen wij door naar e-mail. 

Kun je hier mee verder? 

Feina schreef: 

Denk je eraan, dat ook bij volledige vergoeding, toch eigen risico, NL.€375 betaald moet worden. Het schijnt dat als je een reisverzekering hebt ( bij een andere partij), dat dan de reisverzekering het eigen risico betaalt. Maar ik weet het niet exact. 

Graag uitleg van ZK.

Dit is niet bij elke reisverzekering mogelijk. Het is dus goed dit te bespreken met de verzekaar waar je een reisverzekering hebt. Je zult de nota wel eerst bij ons moeten declareren.  

Ps. meer informatie over vergoeding spoedeisende zorg in het buitenland kun je hier vinden

Starter

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben er weer bovenop inmiddels. dan probeer ik het middels antwoordenen de app van zilveren kruis. Thanks voorde de hulp!

Groeten,

san

Moderator

@Sanp Leuk dat je ons nog even een update geeft. Fijn om te horen dat het weer beter met je gaat!
Laat je het weten wanneer we nog iets voor je kunnen doen?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.