Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Declaratie buitenland

Bewerkt 
Nieuwkomer

Hallo,

Van januari t/m juni 2015 heb ik gestudeerd in zweden. Dit was via mijn universiteit in Nederland, dus ik stond die tijd gewoon ingeschreven bij een gemeente in Nederland. In april ben ik in Zweden heel hard gevallen met de fiets en daardoor ben ik een paar keer naar de dokter geweest, een keer naar het ziekenhuis geweest en heb ik medicijnen voorgeschreven gekregen. Ik heb alle bonnetjes hier nog van en ik heb ook de doosjes van de medicijnen nog (met daarop een sticker met wat er voorgeschreven wordt en mijn naam e.d.), alleen alles is in het Zweeds. Ik had gevraagd of het mogelijk was om de bonnetjes in het Engels te krijgen, maar dat ging niet. Dit alles was behoorlijk duur, dus ik vraag me af of het mogelijk is om dit te declareren? En zo ja, hoe? Als het goed is dekt mijn zorgverzekering ziektekosten in het buitenland. 

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Declaratie buitenland

1 ANTWOORD

Re: Declaratie buitenland

Webcare

Hoi @svaessen,

Je eerste post zie ik! Wees welkom op de community. 

Allereerst: ik hoop dat je goed bent hersteld van je val. Je doet natuurlijk liever wat anders in Zweden dan naar dokters en ziekenhuizen gaan...

Dan wat betreft je vraag: je hebt er goed aan gedaan om de doosjes en voorschriften voor medicatie van artsen te bewaren. Die zijn namelijk beiden nodig om medicijnen vergoed te krijgen. Alleen een pin-bon van een apotheek is niet voldoende en dat komen we helaas te vaak tegen.

Een nota in het Zweeds..... het is niet anders.

Zorgkosten gemaakt in het buitenland zijn één van de weinige nota's die nog met een formulier moeten worden gedeclareerd, mede omdat de nota's vaak onduidelijk zijn of in een vreemde taal.Het formulier zorgt voor duidelijkheid in wat je precies allemaal indient. Houdt er rekening mee dat het verwerken van deze nota's aanzienlijk langer duurt doordat ze in het Zweeds zijn: we moeten namelijk gaan uitvogelen wat er nou eigenlijk allemaal opstaat.

Je kunt je zorgkosten indienen met een volledig ingevuld Declaratieformulier Zorgkosten Buitenland.

Wat betreft je bezoek aan het ziekenhuis: heb jij toen contact opgenomen met EuroCross Assistance? Ben benieuwd Smiley Vrolijk

Wordt lid om te reageren en deel te nemen aan deze community.