Bij welke zorgverlener worden vaccinaties vergoed?

Starter

In het vergoedingenoverzicht staan voor reizigersvaccinaties een aantal regionale GGD's vermeldt. Mijn GGD (Hollands Noorden) kan ik alleen nergens terugvinden. Zou ik hier dan max €75,00 vergoed krijgen of zijn ze toch wel gecontracteerd? En als het wel een gecontracteerde aanbieder is, krijg ik dan 100% vergoed ongeacht het bedrag?

• Buitenland
  • Medicijnen

Bij welke zorgverlener worden vaccinaties vergoed?

OPGELOST
6 ANTWOORDEN

Re: Bij welke zorgverlener worden vaccinaties vergoed?

Fanatiekeling

Hallo Suzanne,

Nee, er zijn maar twee of drie GGD's in het hele land die gecontracteerd zijn. Daar krijg je inderdaad alles vergoed. 

Bij de andere krijg je maximaal €75 vergoed. 

Alles vergoed krijgen is een groot voordeel vergeleken bij andere zorgverzekeraars.

Als je veel (dure) vaccinaties nodig hebt, is het dus zeker de moeite waard om naar die GGD's toe te reizen. 

Ofwel je kunt een van de andere gecontracteerde landelijke zorgketens kiezen. 

Zie de twee bijlagen voor de vergoeding en voor de contracten. 

Groet, Feina.

Starter

Dank je wel voor het antwoord! Ik heb mijn afspraak nu gemaakt bij thuisvaccinaties. Scheelt toch behoorlijk gezien ik ook rabiës nodig heb ivm verblijf bij lokale bevolking en werken met dieren!

Fanatiekeling

Controleer de voorwaarden voor rabies goed. Ik veronderstel dat de gecontracteerde zorgaanbieder je dit alleen geeft als het ook vergoed wordt ofwel waarschuwt als het toch niet vergoed zou worden. 

Op de website staat een heel verhaal over de vergoeding voor rabiesvaccinaties. Dan moet je aan veel voorwaarden voldoen! 

Groet, Feina.

Starter

Worden de vacinaties ook vergoed als je ze laat zetten door je huisarts? of worden de kosten alleen vergoed als je het laat doen door de GGD

Starter

De vraag was eigenlijk of de vacinaties ook vergoed worden als je naar je huisarts gaat en je daar laat vaccineren, maar nogsteeds bedankt voor de reactie!

Moderator

Ik heb je topicsamengevoegd @Mrpandit omdat we hier ook met elkaar in gesprek zijn over de vergoeding van vaccinaties. En dan in het bijzonder wie deze vaccinaties dan plaatst. We hebben het hier over reizigersvaccinaties. Ga je ook een leuke reis tegemoet? Of gaat het in jouw situatie over andere vaccinaties? 

Zoals je in het topic leest, wordt er een verschil gemaakt tussen wel en niet gecontracteerde zorgverleners. 

Daarnaast is het goed om te beseffen dat deze vergoeding alleen in de aanvullende verzekering zit vanaf 1 ster en hoger. 

Ga je naar een gecontracteerde zorgverlener, dan krijg je 100% vergoeding. 

Hieronder vallen een aantal locaties van de GGD, maar ook andere zorgverleners. Bekijk hier het overzicht. 

Ga je naar een niet gecontracteerde zorgverlener, dan krijg je een maximaal bedrag vergoed. 

Een niet gecontracteerde zorgverlener kan ook de huisarts zijn. 

Lees voor meer informatie ook eens de vergoedingspagina op onze website: Reizigersvaccinaties

Kan je hier zo mee verder? 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.