Bewijs van uitschrijving in het Engels

Bezoeker

In 2019 zal ik eindelijk bij mijn man in de Verenigde Staten gaan wonen. Uiteraard zeg ik mijn zorgverzekering op na jaren genoten te hebben van de goede service van het Zilveren Kruis. Nu vroeg ik me af of er een bewijs van uitschrijving wordt afgegeven in het Engels? Deze heb ik namelijk nodig voor mijn nieuwe verzekering daar. 

Bewijs van uitschrijving in het Engels

10 ANTWOORDEN

Re: Bewijs van uitschrijving in het Engels

Webcare

Goedemorgen Denise,

Wat een mooi en spannend vooruitzicht. Leuk om te lezen dat je zo hebt genoten van onze goede service!

Een bewijs van uitschrijving wordt niet afgegeven in het Engels. Maar je kan wel als je bent uitgeschreven om een verzekerings verklaring in het Engels vragen. In deze verklaring schrijven we dan van wanneer tot wanneer je verzekerd bent geweest bij ons. Deze kun je dan afgeven bij je nieuwe verzekeraar in Amerika.

Is mijn uitleg duidelijk zo voor je?

Groeten,

Mouniim

Bezoeker

Super, dank je wel!

Bezoeker

Bedankt voor de snelle respons.

Echter is dit niet voldoende voor de verzekering in de VS. 

Ik heb wat rondgebeld; bij andere zorgverzekeringen is dit wel mogelijk.

Er is me zelfs gezegd dat er voor Europa speciale Engelstalige formulieren zijn, e-formulieren.

Waarom biedt Zilveren Kruis dit niet aan?

Fijne avond!

Webcare

Dag Denise,

Het is me niet helemaal duidelijk wat we volgens jou niet aanbieden. We kunnen namelijk een Engelstalige verzekeringsverklaring versturen als je de verzekering bij ons hebt beëindigd. In deze verzekeringsverklaring staat de periode dat je bij ons bent verzekerd, dus ook de einddatum. Deze dient dan dus feitelijk als Engelstalig bewijs van uitschrijving. 

Je geeft aan dat dit niet voldoende is voor de verzekering in de VS. Wat hebben zij precies nodig?

De E-formulieren die jij noemt, bieden we ook aan. Ze zijn echter alleen bedoeld voor landen uit de Europese Unie (EU), de Europese Economische Ruimte (EER) en verdragslanden. Deze zijn niet geschikt voor de VS.

Groeten,

Bas

Bezoeker

Hoi Bas,

bedankt voor je reactie.

Wat er specifiek in moet staan is dat ik ben uitgeschreven en er moet expliciet in staan dat ik geen gebruik meer maak van, in dit geval, Zilveren Kruis. 

De standaard Engelstalige verklaring waar jij op doelt heb ik al en daar staat teveel informatie in die niet van belang is volgens de toekomstige zorgverzekeraar, omdat het puur gaat om het feit dat ik uitgeschreven ben (zal zijn).

Ik blijf verder zoeken naar mogelijkheden, maar hartstikke bedankt voor de respons! 

Groetjes 

Denise 

Webcare

Goedemorgen Denise,

Lastig dat de Engelstalige verklaring die je nu hebt niet goed is in de VS. Wat je nog kan proberen (ik weet niet zeker of het kan) is contact opnemen met de SVB om te vragen of zij een formulier op kunnen sturen over het beëindigen van je verzekeringsrecht en daarmee dus ook de zorgverzekering.

Groetjes, Reinier

Bezoeker

Hoi! Goedemiddag,

Ik heb er voor gekozen om te switchen van zorgverzekeraar.

De informatie die ik van je collega's via de email heb ontvangen staat contra op jouw vorige reactie.

Desalniettemin; bedankt voor het meedenken!

Groetjes

Webcare
Webcare

Hallo Denise, 

Ik weet niet wat er in de mail staat, maar misschien zijn wij hier op het forum niet helemaal helder geweest.
Als jij jouw verzekering stopt vanwege emigratie, dan kunnen wij een Engelstalige verklaring sturen waarin staat dat je hier niet meer verzekerd bent. Dat is een standaard formulier en wordt vaker gebruikt en erkend door verzekeraars in het buitenland. Ik begrijp niet helemaal waarom die verklaring niet goed genoeg zou zijn in jouw situatie.

Tussentijds overstappen naar een andere verzekeraar in Nederland kan alleen als je medeverzekerde bent. Als je hoofdverzekerde bent kan je per 1 januari overstappen. Ik zou het jammer vinden als je door een misverstand om een formulier zou overstappen. Wil je mij een privébericht sturen met je gegevens? Dan kan ik ook de mail lezen die wij hebben verstuurd.
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bezoeker

Hoi Kim,

dat is prima. Hoe kan ik je een prive bericht sturen? Dan kan ik je de emails doorsturen. Ik denk dat je zelf al de verschillende reacties van je collega's hebt gelezen op dit forum. Ook deze zijn afwijkend van elkaar.

Ik werk zelf in de apotheekwereld en het Zilveren Kruis staat nou eenmaal niet bekend om de juiste informatieverschaffing naar de consumenten toe, dat is niets nieuws voor mij, maar dat er zoveel verschillende antwoorden op mijn in eerste instantie "ja/nee" vraag zijn binnengekomen vind ik toch ietwat schokkend. 

Overstappen zal ik dus sowieso; dit is te risicovol voor me, maar bedankt dat je er nog wat tijd in wilt steken.

Fijne dag; Groetjes,

Denise

Webcare
Webcare

Je kunt een privébericht sturen door op mijn naam of plaatje te klikken, en dan via de roze/paarse knop "Een bericht verzenden".

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.