Behandeling Uz Gent icsi

Bezoeker

Ik en mijn partner hebben in het buitenland (België Uz Gent) behandeling voor icsi gehad maar voorheen hebben we toestemming gevraagd gevraagd bij de zilveren kruis Achmea en tot slot aanvraag acceptatie gekregen. Het is tot 4 a 5 maanden terug goed gegaan maar we krijgen sinds paar maanden een factuur van de gerechtsdeurwaarder betreft Uz Gent. Ik heb paar keer met de zilveren kruis telefonisch gesproken en die duiden dat het factuur al betaald is en kreeg vervolgens ook van de zilveren kruis bewijzen daarvan maar de Uz gent beweert het tot heden nog steeds als onbetaald. We komen er helaas niet uit! Een bericht van de Uz Gent :

Bij nazicht van uw administratief dossier stellen wij vast dat u op heden 1 openstaande factuur heeft t.b.v. 996,20 euro ( exclusief kosten).

Betreft de factuur met nr. XXXXXXXX (verwijderd door de moderator)  met de aanrekening van geneesmiddelen ten laste van patiënt. Het is namelijk zo dat uw verzekering Achmea, in haar overeenkomst met het UZ Gent, deze kosten niet ten laste neemt. Vandaar dat wij deze aan de patiënt dienen te factureren.

Deze factuur werd op 03/10/2017 voor minnelijke inning overgemaakt aan gerechtsdeurwaarder Bart Maryns.

In de hoop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groeten,

We hebben nu d.m.v behandeling een leuke zoontje gekregen maar door dit soort dingen worden we helaas gestresst en omdat de factuur overgedragen is naar de gerechtsdeurwaarder, gaan de kosten steeds hoger en hoger! In principe heb ik de voorwaarden van de zilveren kruis nagegaan betreft, toestemming aanvragen bij de zorgverzekering en telkens na toestemmingen hebben we stap voor stap de behandelingen ondergegaan en stap voor stap de medicijnen voor laten schrijven, alle stappen met toestemming ! Als een toestemming niet was geaccepteerd ? Dan had ik dat wel geweten maar tot slagen van de behandelingen hebben wij geen ongeaccepteerd aanvraag ontvangen!

We willen graag uit deze rare situatie.

Behandeling Uz Gent icsi

9 ANTWOORDEN

Re: Behandeling Uz Gent icsi

Fanatiekeling

@AArman,

Ik begrijp dat Zilveren Kruis jullie niet heeft meegedeeld dat je de medicijnen zelf zou moeten betalen? Vreemd dat de klantenservice dit kennelijk niet kan zien. Ik dacht trouwens dat ZK wel alle medicijnen zou vergoeden, maar misschien pas als je zelf de rekening naar hen opstuurt.

Hebben jullie een factuur van het ziekenhuis ontvangen? En hebben jullie daarop niet gereageerd omdat je dacht dat ZK alles betaalde?

Groet, Feina.

Bezoeker
Beste Feina,

Ik heb geen enkel brief ontvangen van de Zilveren Kruis dat ik de factuur zelf moest betalen, dus niet word vergoed. De zilveren kruis deelt mij juist dat alles compleet is vergoed maar de probleem is dat Uz Gent beweert dat er een openstaand factuur is en dat die factuur niet door mijn verzekering word vergoed, dus er is iets dat zeker niet klopt! Kort gezegd: zilveren kruis zegt ; we hebben compleet alles vergoed. Uz Gent zegt ; staat een factuur open.

Community Manager

Allereerst gefeliceerd met jullie zoon @AArman! Fantastisch om na zo'n heftig traject een kind in je armen te mogen nemen.

Graag wil ik voor je uitzoeken wat er aan de hand is. Want dit klinkt allemaal wel heel onduidelijk. Ik kan me voorstellen dat je er gestresst van raakt. Kun je mij in een privébericht jouw relatienummer en dat van je partner laten weten? Dan zoek ik de gegevens er bij en kan ik uitzoeken waar het mis is gegaan. Je stuurt mij een privébericht door naast mijn foto op mijn naam te klikken.

Fanatiekeling

@AArman, ik wilde graag weten of je zelf een factuur thuis hebt ontvangen ( dus voordat de deurwaarder werd ingeschakeld). 

Want het verhaal van het ziekenhuis klinkt wel aannemelijk: zilveren kruis heeft alle rekeningen betaald die zij ontvangen hebben, maar over de rekening van de medicijnen weet ZK niets, omdat jullie als enigen die rekening hebben ontvangen. 

Ik vind dat ZK jullie hiervoor van te voren had moeten waarschuwen. 

Ik hoor graag hoe het verder gaat.

Groet, Feina.

Community Manager

Ik heb ook alvast even navraag gedaan bij ons Competence Center Buitenland, @AArman.  Ik kreeg van hen deze reactie:

'UZ Gent was in 2017 gecontracteerd. Het kan inderdaad voorkomen dat ondanks dat UZ Gent gecontracteerd is, verzekerden toch zelf een nota ontvangen. Deze nota’s hebben vaak betrekking op medicijnen. UZ Gent wil deze namelijk niet rechtstreeks bij ons declareren. We zijn dan ook heel benieuwd naar de gegevens van de klant zodat wij een en ander na kunnen kijken.'

Dus als je ons jullie gegevens stuurt in een privébericht, dan gaan wij het voor je uitzoeken!

Bezoeker
@ Feina
Wij hebben plotseling een factuur ontvangen van de Uz Gent, voordat de gerechtsdeurwaarder was ingeschakeld. En ik vond het heel raar dat ik die factuur had ontvangen want het gaat niet over 20 a 25 euro waarvan je zo makkelijk kunt overmaken! En waarom moet ik zo een factuur ontvangen als er een contractovereenkomst is gesloten tussen Uz Gent en mijn zorgverzekeraar?? Dus had vervolgens een betaaloverzicht/specificatie aangevraagd van de Uz Gent en ook een afschrift van zilveren kruis. Moest maar die gegevens telkens uitwisselen aan twee partijen. En tot slot sta ik op het punt, dat we er niet uitkomen.

Bezoeker
@Corine V
We danken voor de felicitatie !! We zijn ondanks alle problemen en/of stress heel erg blij dat we eindelijk een zoontje hebben, na 14 jaar getrouwd te zijn en waarvan we 10 jaar kinderwens haddenSmiley Vrolijk)

We zijn iniedergeval heel erg benieuwd of dit situatie op een goede manier kan worden opgelost.
Ik heb de gegevens als privé bericht verzonden.

Fanatiekeling

Op de website van het UZ Gent staan de regels per Nederlandse zorgverzekeraar.  Bij de meeste zorgverzekeraars ( uitgezonderd DSW en VGZ) stuurt het UZ Gent een rekening voor de geneesmiddelen categorie D en Z. https://www.uzgent.be//nl/patienten/Betaling/Paginas/Opname-en-dagopname.aspx

Zie bijlage contract Zilveren Kruis, p.2."Medicatie van categorie D en Z, zoals omschreven in de overzichtslijst van de medicatie, alsook de kosten die verbonden zijn aan uw persoonlijke wensen, zoals telefoonkosten en dergelijke, worden u door het ziekenhuis rechtstreeks aangerekend."

PS maar deze kosten kunnen wel gedeclareerd worden bij ZK. 

Groet, Feina.

Bezoeker
@Feina

mooie link!!