Basisverzekering in Bonaire

Bewerkt 
Starter

Hallo,
Ik weet niet of dit de plaats is voor mijn vraag maar dat merk ik dan wel vanzelf.
Hoever zijn jullie met de ontwikkelingen rond de verzekering en de bijzondere gemeentes zoals Bonaire?.
Als iemand besluit om daar te gaan wonen maar wel de nederlandse nationaliteit houd, kan de verzekering dan door blijven lopen? Zou toch wel moeten daar het een nederlandse gemeenten is! Ben benieuwd naar het antwoord.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Basisverzekering in Bonaire

7 ANTWOORDEN

Re: Basisverzekering in Bonaire

Moderator

Hoi Sterrelinde, ik heb je vraag verplaatst binnen het forum zodat andere mensen jouw vraag ook gemakkelijk kunnen teruglezen wanneer zij benieuwd zijn naar het antwoord!

Bij emigratie naar Bonaire vervalt het recht op de basisverzekering. Dit ondanks het feit dat Bonaire (samen met Sint Eustatius en Saba) openbare lichamen zijn van het Koninkrijk der Nederlanden. Over de zorgverzekering zijn andere afspraken gemaakt! Wil je precies weten in welke situatie je wat moet doen wanneer je naar het buitenland gaat? Op onze website lees je er alles over! 

Starter
Dank voor je reactie.
Ik zeker kijken op de site.

Moderator

Top Sterrelinde! Ga je binnenkort naar Bonaire? Zo ja, ik hoop dat je een hele mooie tijd daar hebt. Heb je nog vragen over je zorgverzekering? Laat dit gerust weten.

Bewerkt 
Moderator

@Sterrelinde57 mijn collega vond deze link zojuist. Wellicht kan je hier iets mee? http://www.rijksdienstcn.com/zorg/de-zorgverzekering-algemeen

Bewerkt 
Fanatiekeling

En ik vond deze info op wikipedia (2011): https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Zorgverzekering_Caribisch_Nederland

Maar eigenlijk verwacht ik van de grootste zorgverzekeraar in Nederland dat ze dit zo uit de mouw kunnen schudden. Zijn jullie ook aan het Googelen? Ik vind eigenlijk dat jullie dit behoren te weten. Misschien de afdeling Buitenland? 

Groet, Feina.

Moderator

Welke informatie mis jij nog @Feina

Fanatiekeling

Ik heb alleen gezegd dat jullie manier van antwoorden geen vertrouwen wekt. Het lijkt erop of jullie aan het googelen zijn, in plaats van dat jullie deze kennis paraat en compleet hebben. 

Groet, Feina.