Highlighted

Aanvraag premie-overzicht 2017

Starter

Hallo,

Na meerdere malen contact te hebben gehad met Zilveren Kruis, probeer ik het maar eens via deze weg. 

Ik ben grensarbeider, woon in België en werk in Nederland en heb dus geen DigiD. Voor de Belgische Belastingdienst dien ik nu een bewijs voor te leggen van betaalde premies van mijn zorgverzekering in 2017.

Ik heb al contact gehad met de financiële dienst van Zilveren Kruis (via de Chat). Hierin werd verteld dat dit geen probleem is en dat ik via e-mail dit kan aanvragen. Na een week, ontvang ik een brief waar doodleuk instaat dat Zilveren Kruis mij helaas geen overzicht van betaalde premies kan sturen en dat ik dit maar zelf moet doen online via Mijn Zilveren Kruis (maar guess what, ik heb geen DigiD!!!!!!). Dan maar bellen met jullie klantendienst. Deze meneer vertelde dat Zilveren Kruis geen overzicht van betaalde premies kan opsturen en dat ik maar een rekeninguitreksel van de bank moet opvragen voor het jaar 2017. Helaas vindt de Belgische Belastingdienst dit niet voldoende en dit heb ik ook uitgelegd aan de meneer aan de telefoon. Hier komt nog bij dat mijn vader ook bij jullie een zorgverzekering heeft (ook grensarbeider) en hij hier ook al voor gebeld had met jullie klantendienst (hij moet ook een bewijs van betaalde premies overhandigen aan de belastingdienst). Hier vertelde ze hem dat dit wel mogelijk was en dat het overzicht opgestuurd zal worden (toch vreemd dat er tegenstrijdige informatie wordt gegeven via jullie klantendienst). Dit toch vermeld aan de klantendienst en opeens kon het overzicht wel opgestuurd worden naar mij. Vandaag de brief ontvangen. Staat er in de brief "overzicht zorgkosten". Dit heb ik helemaal niet aangevraagd!!!!!!! Daarbij komt er nog dat erin staat: "U vindt het overzicht van uw zorgkosten bij deze brief" MAAR er zit helemaal niets bij deze brief!!!!!

Ondertussen zijn we al 3 weken verder en heb ik nog steeds geen premie overzicht van 2017. Het wordt wel dringend want ik heb van de belastingdienst maar een maand gekregen om een bewijs voor te leggen of anders krijg ik een boete.

Hopelijk kan iemand mij hier wel helpen.

Met vriendelijke groeten,

Cynthia

Aanvraag premie-overzicht 2017

3 ANTWOORDEN 3

Re: Aanvraag premie-overzicht 2017

Webcare

Jemig @Cynthia, dat schiet niet erg op voor je. Excuses voor de moeite die het je kost om de gevraagde overzichten thuisgestuurd te krijgen.

Wil je mij een privébericht sturen?

Met daarin je relatienummer, postcode en geboortedatum?

Ik wil natuurlijk voor je kijken waar ik je kan helpen.

Hoor graag van je.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Starter

@Pauline privébericht verstuurd

Nieuwkomer
Hier precies hetzelfde verhaal! Er zijn denk ik heel veel mensen die dit soort overzichten nodig hebben voor hun aangiften. Bij de vorige zorgverzekeraar nooit problemen mee gehad!