Praat mee over zorg en gezondheid in onze community

Vandaag opent Zilveren Kruis een nieuw onderdeel op de website: de community. Een online dorpsplein waar je andere verzekerden, patiënten en zorgexperts kunt ontmoeten. Je kunt er vragen stellen of beantwoorden, onderling kennis en ideeën delen en je mening geven over zorg en gezondheid.

 

Het betalen van de gezondheidszorg is steeds vaker het onderwerp van gesprek. Veel mensen zitten met vragen of willen vanuit hun persoonlijke ervaring anderen helpen de zorg beter te begrijpen. Wij dachten: wat als al deze mensen ergens kunnen samenkomen, dan doet toch iedereen daar z’n voordeel mee? Daarom hebben wij een nieuw platform opgericht binnen onze bestaande website: een online community, waar iedereen kan meepraten.

 

De community brengt verzekerden, patiënten en zorgexperts met elkaar en met Zilveren Kruis in contact. Dit gebeurt in vier rubrieken: forum, blog, denk mee en kennisbank.

 

Forum

Op het vernieuwde forum kun je leden vragen stellen en beantwoorden, en deelnemen aan levendige discussies. Een mooi voorbeeld hiervan is de discussie over de FreeStyle Libre, een hulpmiddel voor diabetici dat (nog) niet vergoed wordt. Omdat veel klanten hierover spraken op het forum, mengde ook een medisch specialist van Zilveren Kruis zich in het gesprek. Dit leidde tot de start van onderzoek naar eventuele vergoeding van het diabeteshulpmiddel.

 

Blog

Kun je bij een ongelukje het beste naar de eerste hulp of de huisartsenpost? En welke tips helpen voor een goede nachtrust? Op het blog lees je over uiteenlopende onderwerpen, die gerelateerd zijn aan zorg en gezondheid. En elke week komen er weer nieuwe artikelen online.

 

Denk mee

De denk mee-rubriek is een digitale ideeënbus. Hier kun je voorstellen achterlaten, zoals het wijzigen van polisvoorwaarden of een duidelijkere uitleg op het declaratieoverzicht. Communityleden bepalen welke ideeën de beste zijn en waarmee wij aan de slag moeten. Bij nieuwe ideeën vanuit onze organisatie wordt ook de mening van de leden gevraagd.

 

Kennisbank

De kennisbank is een groeiende zorg-encyclopedie waaraan alle communityleden kunnen bijdragen. Dit is een aanvulling van klanten op de standaardinformatie die Zilveren Kruis al deelt op de 'gewone' website. Zo zijn er artikelen over eigen risico en wintersport. Een communitybeheerder checkt of de inbreng van leden klopt en maakt er vervolgens een nieuw of aangepast artikel van.

 

Praat jij graag mee? Meld je dan aan voor de community. Lees hier hoe de nieuwe omgeving precies werkt. Of start meteen met het aanmaken van jouw account en neem deel aan een gesprek. Dat kan trouwens ook als je niet bent verzekerd bij Zilveren Kruis. Veel plezier!

 

community_thumb.png

2 Opmerkingen
Debutant

Wat is een kudo?

Moderator
Moderator

Hallo Elisabeth ,

Een kudo is een positieve waardering. Vergelijk het bijvoorbeeld met het “vind ik leuk-duimpje” op Facebook. Als je een bericht een kudo geeft, dan laat je zien dat je het bericht goed vindt. De kudo geldt voor het bericht en voor de schrijver van het bericht. Andere communityleden kunnen zien welke berichten en leden veel kudo’s hebben gekregen.

Hier lees je meer over kudos. Wij twijfelen nog over de naam 'kudos' wil je jouw mening hierover geven? Dit kan in het onderdeel 'Denk mee'

Groet,

Jan