“Ik wil dat klanten beter weten wat wij voor hen kunnen betekenen”
Moderator ‎08-12-2016 12:45
Moderator

Wat jij van Zilveren Kruis verwacht, is een belangrijke leidraad bij het steeds beter maken van onze producten en dienstverlening. Daarom vroegen we enkele van onze medewerkers hoe klanten kunnen helpen om in 2017 de juiste keuzes te maken. Deze blog is van Jessica Zuydgeest, merkadviseur.

 

“Zorgverzekeraars zijn niet altijd positief in het nieuws. Daar kun je bijna niet omheen. Ik wil graag dat onze klanten ook steeds meer zien dat wij heel goede dingen doen.”

 

Klantonderzoek

“Daarom maak ik in mijn werk veel gebruik van klantonderzoek. Zo kan ik toetsen: komt de boodschap over, waarderen ze het initiatief? Daarnaast kijk ik naar problemen waar klanten zelf mee komen op onze online Community. Waar willen klanten meer over horen? Dat vind ik belangrijk omdat we het voor hen doen! Als we geen klanten zouden hebben, dan is er geen Zilveren Kruis. Ik en mijn collega’s hebben de ambitie om iedereen met raad en daad bij te staan. Dit komt misschien nog niet altijd zo over, maar daar werken we wel hard aan.” 

 

Trots

“Ik wil zo goed mogelijk laten zien wat wij onze klanten kunnen bieden. Zo heb ik een paar jaar geleden meegewerkt aan het ontwikkelen van App de vakantiedokter. Daarmee helpen we klanten via de mobiele app als ze op reis gaan en met vragen zitten over gezondheid. Bijvoorbeeld als je met een bepaalde aandoening naar een buitenlands ziekenhuis moet. Of voor kleine dingen zoals een insectenbeet. Dingen waarvoor je in Nederland gewoon de huisarts belt, maar wat in het buitenland lastiger is.

 

“Waar ik ook trots op ben, is de Beter naar de dokter-website. Daar helpen we mensen om gemakkelijk een goede vragenlijst voor een doktersbezoek te maken. Zodat je niet vergeet wat je wilde vragen. En we geven ook tips, bijvoorbeeld om iemand mee te nemen of het gesprek op te nemen. Zo laten we zien hoe je je beter kunt voorbereiden. Dit soort mooie initiatieven probeer ik, samen met mijn collega’s, bij zoveel mogelijk klanten onder de aandacht te brengen.”

 

Plannen voor 2017

“Het kan natuurlijk altijd beter. In 2017 wil ik daarom nog meer kijken naar welke services gewaardeerd worden. En vervolgens steeds beter snappen op welke manier klanten hierover geïnformeerd willen worden. Waar zitten ze wel en niet op te wachten? Wat helpt hen in het contact met ons?”

 

“Ik denk dan bijvoorbeeld aan onze nieuwe Actify-website, die je kan helpen bij een gezonde leefstijl. Daarnaast vind ik het belangrijk om klanten beter te informeren welke zorg zij vergoed kunnen krijgen. Maar ik wil me ook richten tot onze zakelijke klanten, en hun vertellen welke diensten we bieden op het gebied van Gezond Ondernemen.”

 

“Volgend jaar is het voor mij persoonlijk een uitdaging om te kijken hoe we bestaande klanten tevredener kunnen maken. We neigen vaak naar het willen werven van nieuwe klanten, maar ik vind het belangrijk dat we meer aandacht besteden aan de mensen die al voor ons hebben gekozen.”

   

Praat verder

“Ik ben benieuwd hoe jij hierover denkt. Wat moet ik komend jaar ook zeker niet vergeten, vind je? Ik praat graag met je verder op onze Community!”