Dit leerden we van onze klanten (2)
Moderator ‎03-03-2015 14:44
Moderator

Zilveren Kruis leert een hoop van zijn klanten. Eind vorig jaar vertelden we al welke verbeteringen we hebben gedaan aan de hand van klantsuggesties. Zoals beloofd brengen we je nu weer op de hoogte van de meest recente verbeteringen. Deze waren alleen mogelijk door goed te luisteren. Bedankt voor het advies!

 

1. Handige rekentool voor tandartskosten

Regelmatig worden we gebeld met de vraag welk deel van een tandartsrekening klanten zelf moeten betalen. Sommige verrichtingen bij de tandarts worden namelijk niet vergoed. Hier is vaak moeilijk onderscheid in te maken op de rekening. Dit maakt het soms onduidelijk wat je wel of niet terug krijgt als je de declaratie indient.

 

Om dit duidelijker te maken, hebben we een online rekentool voor tandartskosten ontwikkeld. Als je een rekening van de tandarts ontvangt, kun je met deze tool uitzoeken welk deel je vergoed krijgt en welk deel je zelf betaalt.

 

Let wel op: de tool houdt geen rekening met eerder ingediende declaraties. Je kunt op Mijn Zilveren Kruis zien welke bedragen al vergoed zijn.

 

2. Snel je jaaroverzicht printen

Ieder jaar krijgen we de vraag of we een jaaroverzicht van het zorgverbruik kunnen sturen voor de belastingaangifte. Het handmatig verwerken van deze verzoeken kost veel tijd, waardoor klanten soms lang moesten wachten. Dat kan beter, dachten wij.

 

Vanaf nu kun je daarom zelf het jaaroverzicht printen vanuit Mijn Zilveren Kruis. Met één druk op de knop heb je zo een overzicht waarin staat welke zorgverleners je het afgelopen jaar bezocht, hoeveel eigen risico je hebt betaald, en welke zorgkosten wel en niet zijn vergoed.

 

3. Zelf kiezen wanneer je premie wordt afgeschreven

Tot vorig jaar was maar één incassomoment van de premie mogelijk. De afschrijving vond namelijk altijd plaats op de eerste dag van de maand. In 2015 is dat veranderd naar de 27e. Klanten lieten ons weten dat deze datum soms niet goed uitkomt. Dat kunnen we ons voorstellen.

 

Daarom zijn er nu meerdere afschrijfdatums mogelijk: de 24e, 27e of 1e van de maand. Je kunt op de website zelf kiezen welke datum het beste past bij jouw huishoudboekje. Handig!

 

Denk mee

Halverwege dit jaar komen we weer bij je terug met een lijst vernieuwingen. Heb jij nog een idee hoe we onze dienstverlening kunnen verbeteren? Denk Mee met Zilveren Kruis en deel jouw ideeën op de community.

 

365x290-klantsignalen_beeld_blog_thumb.jpg

31 Opmerkingen
john Zoet

klantvriendelijkheid en proffesioneel antwoord op vragen van de klant is belangrijk .

ik ben weg gegaan omdat ik voor mijn zoon 350€ eigen risico  heb betaald na een schuldloos ongeval onzerzijds.

op mijn vraag toen ik de gegevens doorgaf zodat jullie konden terug vorderen van de tegen partij of ik het eigen risico ook kon terug krijgen kreeg ik het antwoord dat moest ik maar zelf uitzoeken met mijn advocaat.

ik geef alles netjes door dat jullie kunnen vorderen maar een net fatsoenlijk antwoord zodat ik mijn eigen risico kon terug vorderen was ver beneden de maat.

dit was de redenen dat op mijn woonadres vier personen niet meer bij jullie verzekerd zijn terwijl ik ongeveer 25 jaar klant van jullie ben geweest.

vriendelijke groet 

J.G.B.Zoet

Webcare
Webcare

Het is zeker belangrijk dat wij op een professionele en correcte manier reageren op je zorgvraag.

Met zo'n antwoord kan ik me voorstellen dat je je niet gehoord en geholpen voelt., zeker na een ongeval.

 

Heb je destijds contact gehad met de afdeling verhaalzaken van ons?

Wij verhalen inderdaad het eigen risico niet, omdat het eigen risico persoonlijke schade is.

De afdeling verhaalzaken heeft echter wel contacten met verschillende letselschadebureau's en kunnen je hier over adviseren en naar verwijzen.

 

Ik vind het naar te lezen dat wij eerder zo bot hebben gereageerd, en als gevolg we jou en je gezin als trouwe klant hebben verloren.

Goed dat je deze ervaring hier deelt.

 

Groetjes,

Caroline

J J Beukenkamp


Geachte Dames / Heren,

 

Ik heb een nota ingediend van Acupunctuur totaal/ K. Beck.

Deze nota is niet vergoed.

Nu wil ik de orginele nota terug hebben en u stuurt mij een kopie.

Dit in verband  met de aangifte voor de belasting.

Een kopie had ik zelf al.

 

met vriendelijke groet,

J.J. Beukenkamp

 

Webcare
Webcare

Hallo @J J Beukenkamp,

 

We krijgen deze vraag vaker. Ik zie dat er op 10-11 inderdaad niet zomaar een kopie, maar een gewaarmerkt kopie is teruggezonden.

 

Bij de belastingaangifte hoeven er geen bewijsstukken aangeleverd te worden. Deze moeten wel bij u op te vragen zijn door de belastingdienst.

Dat is precies de reden dat wij niet gewoon een kopie, maar een gewaarmerkt kopie terugsturen. De gewaarmerkte kopie is een bekend concept bij de Belastingdienst en voldoende als bewijslast!

 

P.S. Ik heb uit privacy-overwegingen de geposte persoonsgegevens verwijderd, dat is iets veiliger voor u lijkt mij. 

Clasina

Mijn vraag is waarom de zorgkosten die ik aan U moet betalen(eigenrisico) nog niet

afgeschreven zijn maar U het hele jaar laat oplopen en dan in de dure december maand

het van mijn rekening haalt, lees wel over gespreid betalen maar nergens het waarom

U niet afrekend wat U vergoed.Hoop dat mijn vraag duidelijk is.

Webcare
Webcare

@Clasina Duidelijke vraag. Ik snap dat je denkt dat wij de nota's opsparen.  Dat is niet zo. Ik leg het je uit. Zorgverleners kunnen nota’s aanbieden binnen een bepaalde termijn. Dat hebben we in het contract met hen afgesproken. Deze indientermijn kan per zorgverlener verschillen. Ziekenhuizen declareren soms 1 jaar na je behandeling. 

Ga je bijvoorbeeld naar de apotheek, is de nota ook niet 1 2 3  bij ons binnen. Wij zijn afhankelijk van de zorgverleners wanneer de nota binnen is. Dan betalen we deze binnen 10 dagen.

Weet je dat je het eigen risico in termijnen kunt betalen? Zeker in de dure decembermaand een prima optie.

Je kunt je betalingsregeling eenvoudig regelen via Mijn Zilveren Kruis.

 

Kun je zo verder denk je?

nuis

goededag ik wil meer verzekeren voor tandarts is nu 2 sterren en wil naar 4 sterren  maar volgens jullie kan dit niet in verband met mijn ziekte kanker

hoe kan ik nu meer verzekerd zijn met mijn ziekte en wordt ik hierdoor nu afgerekend  door mijn ziekten dus mijn vraag is nu wat kan ik hier tegen doen of moet ik na 40 jaat trouwe klant maar naar een andere zorgverzekering gaan ik hoor gaarne van u

Goedendag @Nuis,

 

Wat rot om te moeten lezen dat er kanker geconstateerd is!

Voor onze tandarts 3 en 4 ster verzekering geldt er een medische selectie, echter wordt er hierbij niet gekeken naar iemands aandoening of ziekte. Je wordt niet uitgesloten omdat je kanker hebt. Er wordt alleen gekeken naar behandelingen die in het verleden hebben plaats gevonden en behandelingen die verwacht worden. Het principe van verzekeren is dat men zich dekt tegen onvoorziene risico's. Wanneer de kosten verwacht of al reeds gemaakt zijn, dan is er geen sprake meer van het afdekken van onvoorziene risico's. Kortom aan de medische selectie kunnen wij helaas niet voorbij. Als deze niet akkoord is gegeven, vanwege te verwachte tandheelkundige behandelingen kan ik dit helaas niet voor je wijzigen.

 

Natuurlijk begrijp ik dat dit antwoord voelt als een deur die dicht gegooid wordt op je neus. Waar ik dan ook benieuwd naar ben is of de behandelingen die verwacht wordt aan je gebit direct verband houden met de behandelingen tegen de kanker?

 

Groetjes,

Aaron

schut muis de jong
Ik heb een klacht ik hé af gelopen.met jaar een een machtiging in ge dien en nu wordt hij weer gevraagd is dat elke jaar zo nou dan ben ik dus nu me eigen verplicht de nota terug te boeken die zou pas op 27 jan in gaan maar nee hij werd vandaag van mijn rekening af gehaald dat was niet de af spraak en die machtiging is een papier wat niks in houd het geld gaat van mijn rekening af vreemd daar allemaal
Webcare
Webcare

Hoi @schut muis de jong 

 

 

Je vraag is niet zo duidelijk voor mij. Waar kunnen wij jou mee helpen?

Jan Hoffer

Voor: Evert-Willem Evers, Directeur Marketing en verkoop

 

Beste Evert-Willem,

 

Ik kreeg vandaag een brief van je over het vooraf gespreid betalen eigen risico. In die brief staan storende taalfouten:

  • Derde alinea: U betaald 10X 38,50. Dat moet natuurlijk zijn: U betaalt (met een t)
  • Vijfde alinea: Betaald u liever achteraf?. Dat moet natuurlijk ook zijn: Betaalt U (met een t)

Het zijn maar kleine slordigheden, maar het een collectieve uiting aan veel klanten, daar zou je een beetje op moeten letten. Als dit al niet goed gaat, hoe gaat het dan met andere zaken? Ik moet volgend jaar toch maar eens kijken bij andere verzekeraars. 

 

Ik heb me er in december 2015 ook over verbaasd dat jullie de premie al afschreven voor de maand januari 2016, terwijl ik nog een paar dagen de tijd had om van zorgverzekeraar te veranderen.

 

Groet,

 

Jan Hoffer (xxxxxxxxx) 

Wiel Coenen

Ik ontving heden uw brief over "" eigen risico vooraf gespreid betalen". Ik zal daar geen gebruik van maken.
Wel wil ik u wijzen op het feit, dat in uw brief tweemaal het woord "betaald"voorkomt dat in beide gevallen "betaalt" dient te zijn.
3e alinea: U betaalt 10 x € 38,50.
5e alinea: Betaalt U liever achteraf?
Indien de opstellers van dergelijke brieven niet over een aangepaste taalvaardigheid beschikken, verdient het aanbeveling de brieven voor publikatie te laten nazien door iemand die wel over die capaciteit beschikt.
Bedoeld als opbouwende kritiek.

Wiel Coenen (xxxxxxxxx)

Webcare
Webcare

Beste Jan en Wiel,

Wij hebben dit gelijk opgepakt. Dit is natuurlijk niet de bedoeling en we bieden hiervoor onze welgemeende excuses aan. 

@ Jan

De premie wordt vooraf afgeschreven inderdaad, zo ook in december. Op het moment dat een verzekerde de verzekering bij ons opzegt, dan zorgen wij uiteraard dat de premie zo snel mogelijk terug wordt gestort. 

Mochten jullie nog vragen hebben, altijd welkom

Albert10

Ik ben een gescheiden vader en ik heb twee kinderen (15 en 17) die bij hun moeder wonen.

De kinderen staan op mijn polis (van ouds her zo gebleven).

Maar om privicie redenen mag ik volgens uw verzekering niet in de zorgkosten kijken?

Maar alle gemaakte (niet vergoede) kosten komen wel voor mijn rekening?

Zonder er ook maar iets grip op te hebben.

Dit is toch een vreemde zaak.

 

 

Diemenaar
Ik moet v medicatie veranderen en daarbij mijn oude (in gesloten verpakking) medicatie (60 tabl) retourneren bij de apotheek. Deze oude medicijnen worden vernietigd. Kosten v deze medicatie zijn meer dan € 1100,-! Kan hier niets aan veranderen? Dit is zonde en het bedrag is meer dan mijn eigen jaarlijkse bijdrage. Denk erover na om de oude medicatie naar een derde wereldland weg te geven. Dit is geldverspilling en kost de samenleving veel geld. En dan ben ik maar 1 voorbeeld!

Ik begrijp je vraag  héél goed! Het is alleen wettelijk vastgelegd dat zodra een medicijn de apotheek verlaat de apotheker niet kan garanderen dat het medicijn onder de juiste omstandigheden veilig bewaard is. Omdat men dit niet langer kan garanderen en het om medicijnen gaat kan dit schadelijk zijn. Zolang het voor de apotheker onmogelijk is de om te controleren of de medicatie voldoet aan de kwaliteit, moeten zij deze medicijnen vernietigen. Dit neemt niet weg dat dit een flinke verspilling is, maar de apotheker kan niets anders dan vernietigen. Overigens een mooi gebaar om het te doneren, maar ik ben bang dat er flink wat wet en regelgeving is voor het weggeven van medicijnen aan een ontwikkelingsland. Gelukkig komt dit niet héél vaak voor, maar toch mijn advies hoe pijn het ook doet als ik naar het geld bedrag kijk. Lever het in bij de apotheker! 

 

Epenaar

Jeee jullie zijn echt telefonisch giga slecht bereikaar bah bah. En begin aub niet met het hebben over inloggen digi of andere dingen. Punt is dat jullie juist in Januarie echt super slecht bereikbaar zijn.

We doen ons best! Het neemt niet weg dat het inderdaad vervelend is dat de bereikbaarheid niet best is deze maand. Als je een vraag hebt kun je deze ook gerust stellen aan ons webcareteam, dat kan hier via de community, maar ook via Facebook & Twitter of via de chatservice op de website! Mocht je een idee hebben hoe we deze drukte beter kunnen opvangen dan wil ik je wel vragen om het gesprek hierover te voeren. Alle ideeën en feedback is natuurlijk van harte welkom, we hebben hier al een topic over, deze vind je hier

Ld
Wat een slechte klantenservice!!!!!!!!!! Nog nooit meegemaakt!!!! 3x doorverbonden 45 minuten in de wacht word er eindelijk opgenomen hangen ze op!!! wat een slechte service geen goed woord voor over!!
Braim
Leuk dat er op bepaalde punten duidelijkheid is gekomen. Maar jullie mogen een keer wat gaan doen aan de bereikbaarheid via telefoon en chat!!! Als je belt, krijg je de hele dag te horen dat de wachttijd 15 tot 20 minuten is!!!!!! En de chat is helemaal niet bereikbaar!!!! Erg slecht!!! Nu juist in deze tijd dat iedereen snel antwoorden zoekt, is het online gedeelte niet goed!! Ik zou zeggen, doe er wat mee. Want alleen door deze slechte bereikbaarheid zou ik volgend jaar al willen oversluiten!!
Webcare
Webcare

Begrjip ik heel goed, we hebben helaas erg lange wachttijden, klopt helemaal en waarvoor excuus. Helaas is er daar ook een rede voor, hier vind je de informatie daarover: zk.nl/drukte

Daarnaast geef je aan dat het online gedeelte niet goed is. Wat mis je op dit moment (buiten de slechte bereikbaarheid)?

groet,

Jochem

de wilde

Ik ben wat ouder  en heb soms hulp nodig,kreeg vrijdag  het polisblad.

Ook omdat ik geen printer heb.

Maar goed had 2014 en 2015 nog de polisbladen zag nu natura polis.

 

Wat ik voorheen haad heb ik geen idee van stond er nooit op wel 4 sterren aanvullend pakket.

Maar goed waar het mij omgaat is dat ik liever iets meer betaal,dan dat ik maar  naar een specialist moet reizen die een uur verderop zit.

Heb een chronische ziekte dus een  haast onmogelijke opgave alleen openbaar vervoer.

Maar goed op geen mogelijkheid telefonisch of wat voor manier contact te krijgen.Na 1 uur bellen door mijn beltegoed heen,krjg niemand aan de lijn.

 

Ja via de mail  daar sturen ze me door naar een onberijkbare chat.

en wou je wat aanpassen moest het voor 31 januari.

Dat vond ik een tegenvaller.

Wat er is nu niet meer aan te doen en ik weet nog niet  het beste voor mijn situati resituti of

natura polis.

Heel vervelend  via de mail dus krijg ik ook geen antwoord,wat he beste is mogen ze geen antwoord op geven nou de chat is ook onberuikbaar zelfs vandaag,nog, krijg er een vreemd gevoel over.

Hey @de wilde,

 

Het enige wat wij dit jaar hebben aangepast zijn de Agis basisverzekeringen. We hebben alle "oud" Aagis basisverzekeringen omgezet naar de Basis Zeker, ondanks dat de Basis Zeker een natura polis is heb je wel vrije ziekenhuiskeuze. Ook in 2016 hebben wij net als voorgaande jaren alle ziekenhuizen in Nederland vanuit de Basis Zeker polis gecontracteerd. Als jouw behandeling dus loopt in het ziekenhuis hoef jij je geen zorgen te maken over de hoogte van de vergoeding. Ook hoef je dan niet verder te reizen. Wanneer je behandeling loopt bij een zelfstandig behandelcentrum welke niet bij ons gecontracteerd is, dan kan dit wel van invloed zijn op de hoogte van de vergoeding. Met wie wij afspraken hebben vind je hier

 

Aanpassen naar de Basis Budget (ook een natura polis) dat doen wij alleen op verzoek van de verzekerde zelf. Ik begrijp dat dit niet aan de orde is, omdat jijzelf deze wijziging niet hebt doorgegeven aan ons. Vanuit de Basis Budget geldt wel een beperkte keuze in ziekenhuizen. 

 

Groetjes, Aaron

 

 

RJWvanBalen

L.S.

 

Graag verneem ik van u nadere informatie wat betreft de ziektekostenverzekering over het jaar 2017.

 

Via de pers heeft men kunnen lezen dat de overheid heeft besloten de werelddekking voor niet werkende of studerende buiten Europa geen beroep meer kunnen doen op de ziektekostenverzekering.

 

Graag heb ik hier wat nadere informatie over om een artikel te kunnen schrijven voor Trefpunt Thailand, een veel gelezen blog voor expats.

 

Het gaat bij de nieuwe wet over een grote groep mensen die ook wel eens verder willen kijken dan Europa en onder deze groep zijn er chronisch zieken die afhankelijk zijn van een goeie ziektekostenverzekering.

 

Het lijkt mij dat deze groep nu ten tweede malen wordt gediscrimineerd. Zij zijn sowieso al de jaarlijkse eigen bijdrage kwijt -385,- Euro als ik mij niet vergis- betalen dus meer premie dan een gezond mens en nu zou het ook nog eens zo kunnen zijn dat deze groep wordt beperkt in hun bewegingsvrijheid. Bepaald geen milde straf voor het chronisch ziek zijn waarom men niet gevraagd heeft.

 

Heeft u plannen deze mensen toch nog ruimte te geven door bijvoorbeeld een premie te berekenen die hoger ligt dan op het moment en daarmee een werelddekking in stand blijft, of schuift u het geheel af op de reisverzekering waarbij men kan verwachten dat deze geen verzekering afsluit met chronisch zieken. Een ziektekostenverzekering mag niet weigeren, een reisverzekering natuurlijk wel.

 

Heeft u plannen om mee te gaan in deze onzalige beslissing van de overheid die op die manier de tweedeling tussen arm en rijk verder aanwakkert.

 

Ik zie uit naar uw antwoord,

 

 

R.J.W. van Balen

Moderator
Moderator

Hoi RJWvanBalen
Leuk dat je ons weet te vinden. Ik kan me voorstellen dat een mededeling als deze wel de nodige vragen oproept bij een grote groep mensen. Je vraagt om extra informatie. Ik geef graag wat we beschikbaar hebben. Hiervoor heb ik ook contact gehad met mijn collega van de afdeling productmanagement. Als analist wet- en regelgeving volgt ze dit onderwerp op de voet. 

 

Daarom kan ik je, namens mijn collega, aangeven dat het nog niet helemaal zeker is dat de werelddekking echt per 1 januari 2017 komt te vervallen. De werelddekking is nog niet goedgekeurd door de Tweede Kamer, tevens is er een amendement ingediend door kamerlid Bouwmeester. Daar moet ook nog over gestemd worden in de Tweede Kamer. De verwachting is dat dit in maart gaat gebeuren. Daarna moet het nog naar de Eerste Kamer.  

 

In de tussentijd onderzoeken we welke opties we hebben om deze kosten op andere wijzen te verzekeren. Zij het de aanvullende verzekering of de reisverzekering. Weet dat we wat dit betreft echt nog in de onderzoeksfase zitten. Het is nu nog niet aan te geven welke kant we als bedrijf opgaan. 

 

Wil je meer weten? Het een en ander is na te lezen in de Kamerstukken II 2015-16, 34333.

 

De community is er ook voor om met elkaar in gesprek te gaan over zorg en gezondheid. Ondanks dat de situatie nog niet helemaal zeker is, kan ik me voorstellen dat men hier wel over nadenkt. Lijkt het je wat om dit gesprek aan te gaan met de andere leden? Dan wil ik je graag uitnodigingen om hierover een topic te starten in ons opinie forum

 

JcRudd

Ik heb diabetes2 Woon in Purmerend Ik ben op zoek naar een pedicure voor Diabetes In Purmerend C Heeft u een lijst die u mij kunt malen A u B Hartelijk dak J C Rudd

Moderator
Moderator

Goedemiddag J C Rudd, ik heb even je persoonlijke gegevens uit je berichtje verwijderd aangezien deze openbaar voor iedereen te zien waren.

 

Voor het antwoord op je vraag wil je ik je graag verwijzen naar onze zorgzoeker via www.zk.nl/zorgzoeker Hier kun je gemakkelijk elke gecontracteerde zorgverlener bij jou in de buurt vinden. Laat je even weten of het gelukt is?

frans de wit

Uw online-service is telkenmale beneden leids en amsterdams peil. Niveau 2005 ongeveeer.

Belangrijker nog is, dat het met uw klantgerichtheid eveneen droef gesteld is:

Omdat er dit jaar; 1, ja één, niet meer dan één, dus slechts 1 kroon !!!!  bij mij op een kies dreigde aangebracht te moeten worden, wezen jullie mijn verzoek om een betere (** ipv *) tandartsverzekering af. Geen wonder dat armoedig Nederland niet meer naar de tandarts gaat. Het is namelijk onbetaalbaar voor hen/mij, mede omdat jullie geen enkele solidariteit met armlastigheid tonen.

Waarom zijn jullie eigenlijk wel solidair met die veel/meest verdienende vullis-specialisten?

 

Voormalig medewerker Zilveren Kruis
Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hi Frans, welkom op de community. Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent wanneer je je tandartsverzekering niet kunt upgraden. Ik leg je ook graag uit waarom we de verhoging niet toestaan. Je kunt vrij instromen in de tandartsverzekering 1 of 2 sterren. Daar verbinden we geen medische check aan. Ik neem daarom aan dat je je verzekering naar 3 sterren wilde verhogen?

 

Voor de 3 en 4 sterren hebben we inderdaad medische selectie vragen. Het verwachten van een kroon zorgt ervoor dat je aanvraag voor deze polissen wordt afgewezen. De reden daarvoor is dat we vaak juist de aanvragen krijgen wanneer men zorg nodig heeft. Dit druist in tegen het principe van verzekeren. Door mensen alleen toe te laten wanneer er nog geen kosten te verwachten zijn kunnen we de premie laag houden. Ik kan me voorstellen dat dat niet is wat je graag wilde horen maar ik hoop dat ik je in ieder geval inzicht heb kunnen geven in onze redenatie. 

Malikaelm
Hallo,

Ik heb onlangs een brief ontvangen dat ik mijn eigen risico moet betalen over 2015. Ik heb het maximale aan eigen risico en dat moet ik ook betalen omdat de gemaakte kosten bijna 2000 bedragen. Wat ik nu niet begrijp is dat dit eigen risico over 2015 berekend word terwijl ik die kosten in 2016 heb gemaakt. Ik heb in december 2015 een eerste afspraak gehad bij de gyneceoloog en de vervolg afspraken etc hebben plaatsgevonden in 2016. Dit is makkelijk voor jullie om toch nog net me eigen risico te kunnen ontvangen van 2015 en vervolgens in 2016 nog een keer aangezien ik in een ivf traject zit, wat al stressvol genoeg is.
Als ik had geweten dat heb op deze manier ging had ik het anders aangepakt. Ik vind dit echt belachelijk. In gevallen als deze mag toch wel 2 keer naar gekeken worden aangezien de meeste kosten toch echt zijn gemaakt in 2016. Maar er word totaal niet tegemoet gekomen naar de klant. Erg jammer. Ik zit al jaren bij jullie maar ook ik ondervind nu toch een reden om over te stappen.

Mvg
Voormalig medewerker Zilveren Kruis
Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hi Malikaelm, vervelend om te lezen dat je zoveel van de behandeling zelf moet betalen. Ik kan me voorstellen dat je er niet blij mee bent dat dit op het eigen risico van 2015 is aangesproken. Bij ziekenhuisnota's werkt het zo dat de rekening van ziekenhuizen worden gebaseerd op het jaar waarin je de behandeling start. Ook wanneer de meeste handelingen plaats vinden in het volgende jaar. Dit heeft allerlei redenen. Soms moet je langer wachten op een behandeling dan je zou willen, en zou het oneerlijk zijn als je daardoor eigen risico over beide jaren moet betalen. Ook zorgt dit ervoor dat mensen bij een overstap van zorgverzekeraar niet met allerlei ingewikkelde constructies te maken krijgen. Het is dan ook een regeling die alle zorgverzekeraars hanteren. 

 

Ik begrijp dat dit het niet leuker maakt, maar hopelijk is het voor jou wel een stukje duidelijker zo.