Alles op alles om jou te woord te staan (en 500.000 andere klanten)

Bel je ons in december met een vraag of verzoek, dan moet je soms langer wachten dan je van ons bent gewend. We beantwoorden deze maand wel een half miljoen telefoontjes. We doen er natuurlijk alles aan om het wachten voor jou tot een minimum te beperken. Hoe? In dit blog geven we je een kijkje achter de schermen van een klantenservice in turbo-modus.

Je zorgverzekering kiezen of wijzigen kan maar één keer per jaar, in een korte periode. Dus niet het hele jaar door, zoals je bij veel andere winkels en bedrijven gewend bent. Hierdoor belt vrijwel iedereen op hetzelfde moment met zijn zorgverzekeraar. Deze telefoontjes gaan bovendien over iets ontzettend belangrijks, namelijk het verzekeren van de zorg die je misschien nodig hebt in 2019.

Tegelijk is zorgverzekeringen uitpluizen niet ieders favoriete klusje, weten we. Dus je wilt dit niet alleen goed maar ook snel en eenvoudig kunnen regelen.

Druktevoorspelling

Laten we de pijnlijke angel er meteen uit trekken: wachttijd aan de telefoon is nooit helemaal te voorkomen in de laatste week van het jaar. Het is nu eenmaal beredruk in deze week. En we weten natuurlijk niet precies wanneer jij ons gaat bellen. Maar we kunnen het inmiddels wel aardig inschatten. We leerden veel van vorige decembermaanden. Hierdoor zijn we steeds beter in staat om de drukte te voorspellen.
Zo weten we dat in december bijna 500.000 mensen ons bellen. In andere maanden krijgen we ruim 200.000 telefoontjes binnen. Meer dan een verdubbeling!

We zijn er klaar voor!

Om iedereen goed advies te kunnen geven in de laatste weken van het jaar, stroopt de klantenservice van Zilveren Kruis de mouwen op:

1. Uitbreiding klantenservice

Wat je niet direct ziet, is dat onze klantenservice tijdelijk is uitgebreid met een groot aantal collega's. Deze groep tijdelijke collega's volgde de afgelopen weken een intensief opleidingstraject om jouw vragen zelfstandig te kunnen beantwoorden. De ervaren collega's coachen en helpen bij moeilijke vragen en verzoeken. Per dag en per uur kijken we wie waar het beste kan helpen.

2. Open in de avonden, weekenden en kerstvakantie

We zijn ook 's avonds én in het weekend goed bereikbaar. Soms heb je zelfs sneller iemand aan de lijn op die momenten. Ook in de kerstvakantie staan we voor je klaar. In onderstaand overzicht zie je onze normale en aangepaste openingstijden in december.

.

Normale openingstijden Telefoon Chat en social media
Maandag t/m vrijdag 08:00 – 21:00 uur 08:00 – 22:00 uur
Zaterdag 10:00 – 14:00 uur 09:30 – 17:00 uur
Zondag Gesloten 13:30 – 22:00 uur

.

Aangepaste openingstijden Telefoon Chat en social media
Zaterdag 22 december 08:00 – 17:00 uur  
Maandag 24 december 08:00 – 17:00 uur 08:00 – 17:00 uur
Zaterdag 29 december 08:00 – 17:00 uur  
Zondag 30 december 08:00 – 17:00 uur  
Maandag 31 december 08:00 – 17:00 uur 08:00 – 17:00 uur

.

3. Contact zoals jij wilt, ook via chat en social media

Wij geloven dat je ons moet kunnen bereiken op een manier die past bij het verzoek dat je hebt. Veel mensen vinden bellen fijn. Bijvoorbeeld wanneer je er echt even niet uitkomt of om iets bevestigd te krijgen. Zoals gezegd, voor dit persoonlijke contact nemen we graag de tijd.

In plaats van bellen kun je ons ook bereiken met een online berichtje, via chat of social media. Onze online teams zitten klaar om je te woord te staan via Facebook, Twitter, WhatsApp en in onze Community. Bij sommige vragen is dit zelfs sneller en gemakkelijker. De keuze is aan jou.

4. Online zelf regelen gemakkelijk gemaakt

Heb je je keuze voor 2019 al gemaakt en wil je die alleen doorgeven? Of ben je nieuwsgierig naar je huidige pakket en zorggebruik? De meeste verzekeringszaken kun je zelf inzien en regelen op onze website. Bijvoorbeeld je premie berekenen en vergoedingen vergelijken. Maar je kunt online ook je zorggebruik en de stand van je eigen risico checken, en je persoonlijke voorkeuren aanpassen.

Wil je je persoonlijke gegevens bekijken en wijzigingen doorvoeren, dan ga je naar Mijn Zilveren Kruis. Hiervoor log je in met DigiD, het bekende inlogsysteem van de overheid.

Let op! Gegevens in Mijn Zilveren Kruis over je verzekering en zorggebruik zijn natuurlijk alleen bestemd voor jouw ogen. Het is onze wettelijke plicht om deze data goed te beveiligen. Daarom kun je bij ons alleen inloggen via DigiD mét sms-controle of de geactiveerde DigiD-app. Heb je niet eerder ingelogd met sms-controle? Dan moet je dit eenmalig aanvragen. Je ontvangt dan een activeringscode per post. Dit kan drie werkdagen duren. Controleer en regel dit dus op tijd!

Succes met het vinden van een zorgverzekering die bij je past. En mocht je ergens hulp bij nodig hebben, weet dan dat we altijd voor je klaarstaan!