zorgpas agis

Bewerkt 
Nieuwkomer

Ik ben begin dit jaar overgestapt van een oude agispolis naar het zilveren kruis. Nu heb ik per e-mail mijn nieuwe polis ontvangen maar heb geen zorgpas van het zilveren kruis. Is het de bedoeling dat ik mijn oude pas van agis, welke nog geldig is tot nov 2016, moet gebruiken?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

zorgpas agis

2 ANTWOORDEN

Re: zorgpas agis

Bewerkt 
Fanatiekeling
Zorgpas is niet nodig. Zorgverleners kunnen via uw bsn opzoeken waar u verzekerd bent in database VECOZO. Ook staan daar uw adresgegevens en uw aanvullende verzekeringen. 80.000 zorgverleners in Nederland hebben toegang tot deze database.

Ik vind het wel onduidelijk als Zilveren Kruis u als nieuwe verzekerde geen informatie over de zorgpas geeft. Sinds kort kunt u de zorgpas ook als EHIC pas gebruiken. Dat is wel nuttig. Daarmee kunt u spoedeisende zorg krijgen in de Europese vakantielanden en hoeft u niet direct te betalen.
Groet, Feina.

Re: zorgpas agis

Bewerkt 
Moderator
Moderator

Hallo @marije ,

Wat vervelend dat je geen nieuwe zorgpas hebt ontvangen. Deze zou je uiterlijk 13 december moeten hebben ontvangen. Het is nu verstandig een nieuwe zorgpas aan te vragen. Je kunt dit doen via de volgende link: zorgpas

De zorgpas is zoals @Feina aangeeft gecombineerd met de EHIC. Deze pas is persoonsgebonden en kostenloos. Met de EHIC heb je tijdens jouw tijdelijk verblijf in het buitenland recht op medisch noodzakelijke zorg, als jouw basisverzekering niet is opgeschort of beëindigd is. Met deze kaart heb je tijdens je verblijf in een andere lidstaat recht op de bekostiging van medische zorg in staatsziekenhuizen. Voor de vergoeding van deze zorg gelden dan dezelfde voorwaarden die in de wetgeving van deze lidstaat zijn vastgesteld voor de eigen inwoners. De EHIC is geldig in de Europese Unie, EER landen (Noorwegen, IJsland en Liechtenstein), Zwitserland, Macedonië en Australië.  De EHIC staat sinds november 2013 op de achterkant van onze zorgpas.