Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

ziekenhuis extra pakket

Bewerkt 
Starter

Mijn vrouw heeft deze extra (ziekenhuis extra pakket) en ik niet. Deze extra wordt niet meer verkocht. Mijn vraag is dit nog zinvol om te continureren? Het is weliswaar maar 8,50 per maand, maar toch.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

ziekenhuis extra pakket

3 ANTWOORDEN

Re: ziekenhuis extra pakket

Bewerkt 
Fanatiekeling

U kunt €70 per dag declareren bij ZK als u de beloofde extra's tijdens opname niet heeft gehad. Bovendien kunt u taxivervoer op de dag van opname en de dag van ontslag declareren. Dat lijkt me heel wat waard. Een taxirit van 20km kost toch al gauw €70. zie eerste bijlage voor formulier aanvraag daggeld vergoeding . Misschien krijgt u ook wel taxivervoer vergoed bij een dagopname? ( dat is een vraag aan ZK).

Zie polisvoorwaardenboek p. 71. " vergoedingen ziekenhuis extra ". Tweede bijlage.

ik raad u aan om bij ZK de gecontracteerde ziekenhuizen voor deze extra voorzieningen op te vragen. Stel dat dit er heel weinig zijn en bovendien niet in de buurt, dan heeft u erg weinig kans op de beloofde één- of tweepersoonskamer. Er is ook kans dat ZK er over een paar jaar helemaal mee stopt. 

Dit antwoord is fout. Ik begrijp niet hoe het komt dat ik kennelijk oude polisvoorwaarden heb gebruikt. 

Groet, Feina.

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hi Lantz, het antwoord op die vraag is helaas niet meer relevant. Besloten is dat we het pakket stoppen per 1 januari 2016. Ook voor verzekerden die nu een lopende polis hebben. We hebben verzekerden daar eind 2014 over geïnformeerd en over 2015 een korting van 25% gegeven op de premie. De reden voor het stopzetten is dat dit een klassenverzekering is voor een privé kamer. Ziekenhuizen kunnen dit echter vaak niet bieden. Hierdoor kom je te vaak uit op een daggeldvergoeding, wat meer bedoeld was als vangnet. 

Starter

Feina

Ik had niet naar het goede polisblad gekeken: Was de huidige en niet die voor 2016. Was ook niet erg duidelijk aangeven. Was dus al verwijderd Sorry voor t misverstand Jan