Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

wij hebben geen zorgpas of verzekeringspapieren ontvangen

Bewerkt 
Nieuwkomer

Geachte,

Mijn zoon is sinds januari bij jullie verzekerd.
Er wordt maandelijks ingehouden op mijn rekening, maar tot op heden hebben wij geen pasje of verzekeringspapieren ontvangen.

Inmiddels hebben wij ze nodig voor de huisarts, maar kan deze gegevens niet doorgeven aan de huisarts.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

wij hebben geen zorgpas of verzekeringspapieren ontvangen

2 ANTWOORDEN

Re: Verzekeringspasje

Voormalig medewerker Zilveren Kruis
Hallo Ysouk,

leuk dat je het forum hebt gevonden voor je vraag. Ik heb inmiddels de privé gegevens verwijderd. Gezien de openbaarheid van dit forum is dat een beetje lastig om te laten staan. ZOu u mij een privé bericht willen sturen? Dan kan ik de papieren toesturen.

Re: Verzekeringspasje

Fanatiekeling
Een aanvulling hierop: het verzekeringspasje is in NL eigenlijk niet nodig. Het tonen van het Identiteitsbewijs is voldoende. De zorgverlener heeft aansluiting op een centraal computersysteem, waarin iedereen is te vinden, samen met de gegevens over de zorgverzekering. 
Alleen als er iets mis is gegaan met de overstap, dus als uw zoon door een administratieve fout niet verzekerd is of niet is overgestapt, dan komt dus de oude zorgverzekeraar naar voren bij de naam/BSN van uw zoon. Dit computersysteem heet VECOZO. Zorgverleners, ook de apotheek, doen een zogenaamde COV-controle ( = controle op verzekeringsrecht).