Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

kiezen wat bij je past

Voorbijganger

Naar aanleiding van de brief ontvangen van ZilverenKruis in oktober 2015, wil ik nu eens actief onderzoeken welke verzekering goed bij mij past. Ik vind het een tijdrovende en niet inspirerende bezigheid.

Ik vind dat de website daarin helemaal niet transparant is of eenvoudig of overzichtelijk, zoals genoemd in diezelfde brief.

Natuurlijk de keuzes worden vermeld en de prijzen staan erbij, maar voor welke periode? Bereken je de prijzen die nu gelden of per 1 januari 2016 per wanneer je eigenlijk de verzekering wilt veranderen?

Ook wanneer je een vergelijking wilt maken met andere zorgverzekeraars krijg je het idee dat de premies voor 2016 nog niet bekend gemaakt worden op internet, bij sommige verzekeraars staat het er dan ook gewoon bij.

De benadering die nu gekozen is, vind ik vaag en berekend. Er wordt veel aktie gevraagd van de klant en als je niets doet of het verkeerde kiest, ben je het haasje, zoals altijd.

Volgens mij zit niemand te wachten op eenvoudige zorgverzekeringen, deze zijn veel te algemeen en zijn niet toegepast op het individu. Ik zou meer keuze mogelijkheden hebben. Modules kiezen die echt bij je passen, bijvoorbeeld : Jonge gezinnen zullen kiezen voor ondersteuning bij zwangerschap en bevalling, die heb ik bijvoorbeeld niet meer nodig, waarom moet ik daarvoor kiezen?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

kiezen wat bij je past

1 ANTWOORD

Re: kiezen wat bij je past

Moderator

@majukus Welkom op de community! 
Ik lees dat je gaat onderzoeken welke verzekering bij je past. Je geeft aan dat de website je niet goed helpt bij het maken van jouw keuze. Wat zouden we kunnen verbeteren zodat hij transparanter en overzichtelijker wordt?

Je hebt het over de prijzen (premie). Onze premie voor 2016 is op dit moment nog niet bekend. Alle zorgverzekeraars moeten hun premie voor 19 november bekend maken. De informatie die nu wordt weergeven op onze website gaat over 2015. Dit zal ook zo zijn voor de vergelijking websites.

Je geeft aan wat voor jou belangrijk is. Een verzekering die past bij de individu. Met als voorbeeld de zwangerschap en bevalling. Dit is een vergoeding die jij niet nodig hebt. Bedenk wel dat veel van deze vergoedingen in de basisverzekering zitten. De basisverzekering is voor iedereen gelijk. Daarom is dit niet ‘uit’ te zetten. Dit gaat over solidariteit. De keuze zit hem dan vaak in de aanvullende verzekeringen. Maar welke verzekering kies je dan? Veel mensen staan nu voor dezelfde keuze. Daarom hebben we een topic geopend over het kiezen van je zorgverzekering. Misschien de moeite waard om eens te bekijken?

Ook schrijft je dat je de gekozen benadering vaag en berekenend vindt. Gaat dit over de eerder genoemde brief of iets anders? Hoe zou je het graag willen zien?