Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

inzage in gemaakte zorgkosten

Bewerkt 
Voorbijganger

Geachte heer, mevrouw,
Ik ben nieuw bij Zilveren Kruis Achmea en vraag mij af of ik via Mijn Zilveren Kruis inzage heb in alle zorgkosten die voor mij gedeclareerd worden. Of krijg ik alleen inzage in de zorgkosten die gevolg hebben voor mijn eigen risico?
Ik heb (gelukkig) nog geen kosten maar klopt het dat ik deze, als ik ze gehad zou hebben, zou kunnen vinden onder "Mijn verzekeringen". En dan onder het kopje "Mijn post"? Of komen deze op een andere plek te staan?
Ik hoor graag van u.
Vriendelijke groet,
P.S. ik heb andere posts gelezen over dit onderwerp (mn in relatie tot eigen risico) en de Veelgestelde vragen gelezen maar bovenstaande werd mij nog niet duidelijk.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

inzage in gemaakte zorgkosten

OPGELOST
8 ANTWOORDEN

Re: inzage in gemaakte zorgkosten

Voorbijganger
@ Hjtimmer: Goede vraag, hier liep ik ook al tegenaan. Houd mijn ziektekosten zelf graag bij en in de gaten.
Maar het enige wat ik (toevallig vandaag) aantref is een volledig overzicht van mijn eigen risico... ik zit blijkbaar al aan de 340,- ...
Het is een zeer uitgebreid overzicht (in mijn geval voor laboratoriumkosten, apotheek en ergotherapie) terug te vinden in Mijn Post.
Maar ik vrees dat het dan hierbij blijft op het gebied van inzage van gemaakte zorgkosten.

Zodra die 350 "verconsumeerd" is, is het dan over met de specificaties, Zilveren Kruis Achmea??

Voorbijganger
Helemaal mee eens, ik vind het belangrijk om de zorgkosten en zorgpremie zo laag mogelijk te houden. Daarom vind ik het fijn om mee te kijken met mijn eigen declaraties. Jammer dat dit nog niet volledig kan. Zou mooi zijn als dit wordt ingebouwd. Groet, hjtimmer

Voorbijganger
Helemaal mee eens, ik vind het belangrijk om de zorgkosten en zorgpremie zo laag mogelijk te houden. Daarom vind ik het fijn om mee te kijken met mijn eigen declaraties. Jammer dat dit nog niet volledig kan. Zou mooi zijn als dit wordt ingebouwd. Groet, hjtimmer

Precies, dat is voor mij ook de reden waarom ik op de hoogte wil zijn van de kosten. Zo schrok ik nogal van het tarief van de ergotherapeut, zijnde 70,- per uur. Ik voel me er bijna schuldig over, maar blijkbaar is dit normaal. Ook vind ik het belangrijk dat ik kan zien wat er zoal gedeclareerd wordt, tenslotte is iedereen erbij gebaat dat hier geen vergissingen worden gemaakt. En wie kan dat beter controleren dan de verzekerde in kwestie, nietwaar..
Btw, nu vrees ik, omdat ik als eerste inging op uw vraag, dat deze door ZKA wellicht beschouwd als "reeds beantwoord"... mijn excuus daarvoor. Maar ik lees elders in gerelateerde topics dat ZKA hiervan ook het nut inziet en werkt aan een uitgebreider overzicht voor de client.  
Vr. groet terug,  Arlynn

Voorbijganger
Arlynn, Bedankt voor de informatie. Mijn vraag is beantwoord. Ben wel benieuwd op wat voor termijn de inzage wordt uitgebreidt. Goed om te horen dat daar aan gewerkt wordt. De enige die weet welke zorg daadwerkelijk geleverd is zijn de patiënten/verzekerden. Een vertaling naar "lekentaal" is dan wel nodig.

Voorbijganger
@hjtimmer
".... Wij realiseren ons dat het prettig is om online inzage te hebben in declaraties. Momenteel word er hard aan gewerkt dit in 2013 mogelijk te maken. Het is op dit moment nog niet mogelijk. De planning is begin 2013, echter dit kan natuurlijk door diverse zaken nog vertragen.
Ik verplaats uw vraag naar het forum nieuws en feedback zodat ook anderen deze informatie kunnen vinden."

Misschien goed om hier medio 2013 nog eens op terug te komen Smiley Vrolijk

Voormalig medewerker Zilveren Kruis
Excuses dat wij niet eerder hebben geantwoord. Ik zie dat Arlynn al een post van mij heeft gevonden betreffende dit onderwerp. Momenteel zijn we met tests bezig om alle gedeclareerde zorgkosten inzichtelijk te maken voor onze verzekeringnemers. Als het allemaal werkt zal dit voor alle verzekeringnemers online inzichtelijk zijn. Later kunnen ook meeverzekerden hun verbruik inzien. Op welke termijn dit is durf ik nog niet te zeggen.

Voorbijganger
@Jeppe van Zilveren Kruis: Dank u wel voor deze laatste informatie! Hopelijk verlopen de tests voorspoedig en krijgt de verzekerde meer overzicht en inzicht.

Dan heb ik nog een off-topic vraagje.. is het niet mogelijk om de specifieke datum te vermelden bij de reacties? Er staat nu namelijk dat ik mijn vorige reactie "een week geleden" zou hebben geplaatst, nou, dat was al op 2 april en is nu dus al 2 weken geleden (ik vermoed dat dat zich morgen wijzigt in 2 weken, maar nouja, tis maar een vraag.. Smiley Knipoog

Voormalig medewerker Zilveren Kruis
Technisch gezien moet dat mogelijk zijn Arlynn, er is voor gekozen om het zo te doen als het nu is. Ik leg je vraag voor bij de technici, wellicht is er een goede reden voor dat ze dit zo hebben gemaakt. Ik kom er nog op terug Smiley Vrolijk.