Zorgverzekering moeder met buitenlandse kinderen

Geregelde bezoeker

Ik ben bezig om iemand te ondersteunen die Nederlandse is, ooit vluchteling geweest. Ze is naar Duitsland gegaan na een huwelijk, is terug (nog niet gescheiden en geen woonadres meer). Zelf is ze nederlandse, 3 jonge kinderen hebben een duits paspoort, er is niets, geen woonruimte, geen uitkering en er is zorg nodig.

Sociaal team moet nog ingezet worden, los daarvan waar moeten we op letten mbt zorgvragen en zorgverzekeringen? Ze logeert bij ouders die niets hebben.

Concreet: iemand ervaring met dergelijke situaties?

Mogen de kinderen op haar polis?

Hoe krijg je het gezin op de rit?

• Beleid
  • Buitenland

Zorgverzekering moeder met buitenlandse kinderen

1 ANTWOORD

Re: Zorgverzekering moeder met buitenlandse kinderen

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Ik merk dat jij je inzet om deze mevrouw en haar kinderen te ondersteunen Anja. Dat is bewonderenswaardig en ik hoop dat andere community bezoekers je kunnen helpen met goede tips want twee weten meer dan één. Slim om deze oproep te doen van jou. Ik wil natuurlijk ook mijn steentje bijdragen om duidelijkheid te krijgen voor jou en voor deze mensen die nu niets meer hebben. 

Voor de volledigheid is het allereerst noodzakelijk dat mevrouw en haar kinderen geregistreerd staan op een woonadres en een bijhorend BSN-nummer krijgen. Voordat dit het geval is kunnen wij geen verzekering aanmaken. Goed om hierover in gesprek te gaan met het sociaal team en de gemeente. De kinderen mogen op de polis bij de moeder zodra dit in orde is want ik hoor dat deze mevrouw Nederlandse is maar geen paspoort heeft? Of hebben de kinderen als enige geen paspoort en de moeder wel. Het is dan het belangrijkste om te zorgen dat het papierwerk voor de kinderen in orde komt: BSN-nummer en registratie.

Ik ben nieuwsgierig of andere op de community nog meedenken met jou want er komt vast een hele hoop bij kijken! 

Hou je ons op de hoogte?

Anton

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.