Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Wijziging basisverzekering lukt niet

Nieuwkomer

ik probeer op jullie advies mijn moeders verzekering met digid te wijzigen van Basis zeker naar Basis exclusief. Helaas is dat niet mogelijk, de enige keus die ik krijg is Basis Zeker en die heeft ze al. wij willen zeker zijn dat ze haar vertrouwde hulpverleners mag blijven gebruiken en jullie proef in Utrecht om dat niet te doen geeft haar veel onzekerheid.

mijn moeder is 91 en wil graag dezelfde hulpverleners houden, het is al moeilijk genoeg om zelfstandig te kunnen blijven wonen.

telefonisch zijn jullie niet bereikbaar en per mail reageren jullie over 3 dagen. Ik heb gisteren een mail gestuurd met aanvraag voor de wijziging en maak me zorgen omdat het lijkt op de site of ze niet mag kiezen. De chat is ook niet bereikbaar. 

Met vriendelijke groet ga ik er vanuit dat de wijziging geregeld is omdat ik dat gisteren gemaild heb op jullie advies

thea schreven

• Beleid
  • Zilveren Kruis Online

Wijziging basisverzekering lukt niet

2 ANTWOORDEN

Re: Wijziging basisverzekering lukt niet

Fanatiekeling

Beste Thea56, Als het wijzigen echt niet lukt, dan is dit een fout van Zilveren Kruis. Iedereen moet zich kunnen aanmelden en direct geaccepteerd worden bij ALLE basisverzekeringen die worden aangeboden. Dat is een wettelijke regel. Bij gebruikmaking van de mail moet je goed letten op: vermelding van de benodigde gegevens, eventueel een digitale handtekening, en duidelijk zijn over de gewenste wijziging.

Let op een bevestiging van ontvangst van de mail!

Via Mijnzilverenkruis is het misschien ook mogelijk een mail te versturen. Dan weet ZK zeker dat het van uw moeder afkomstig is. Zilveren Kruis raadt deze weg ook aan: 

Wijzigingen in uw aanvullende verzekering(en) of tandartsverzekering kunt u tot en met 31 januari 2016 doorgeven. Alle wijzigingen kunt u zelf gemakkelijk doorgeven in Mijn Zilveren Kruis. Deze weg wordt okk geadviseerd door ZK: "

"Wijzigingen in uw aanvullende verzekering(en) of tandartsverzekering kunt u tot en met 31 januari 2016 doorgeven. Alle wijzigingen kunt u zelf gemakkelijk doorgeven in Mijn Zilveren Kruis."

Ik kan u overigens niet met 100% zekerheid bevestigen dat de Exclusiefpolis " helpt" tegen de opgedrongen thuiszorg. Voor sommige soorten zorg is de polis namelijk geen echte restitutiepolis. Dat is bijv. het geval bij apotheekzorg. Meestal is dit bij andere zorgverzekeraars ook het geval.

Groet, Feina.

Re: Wijziging basisverzekering lukt niet

Medewerker

Hallo Thea,

Wat vervelend dat het niet is gelukt! Het is momenteel erg druk. Excuses voor het ongemak.

Je geeft aan dat je een mail hebt gestuurd hebt met daarin het wijzigingsverzoek. Wij zullen deze mail in behandeling nemen en de polis van jouw moeder aanpassen.

Fijne jaarwisseling toegewenst.

Hartelijke groet, Judith 

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.