Wachttijd aanvullende tandverzekering

Starter

Vraag van iemand die denkt aan een overstap naar Zilveren Kruis. Zij is nu nog bij Menzis verzekerd en heeft daar al een aanvullende tandverzekering. Als zij overstapt naar Zilveren Kruis, dient zij dan een jaar te wachten alvorens zij gebruik kan maken van haar aanvullende tandverzekering bij het Zilveren Kruis? Of kan zij dit dan datzelfde jaar nog?
Bij de overstap naar Menzis geldt namelijk een wachttijd, maar is er een 'gelijk over regeling' als je in het zelfde jaar al gebruik wilt maken van de aanvullende tandverzekering.

• Beleid

Wachttijd aanvullende tandverzekering

OPGELOST
5 ANTWOORDEN

Re: Wachttijd aanvullende tandverzekering

Moderator

Goedemiddag Marcia, wat goed dat je voor iemand anders informeert over hoe dit precies bij Zilveren Kruis in zijn werk gaat! Als ik je vraag concreet lees dan vraag je: kan er gelijk gebruikt worden gemaakt van de vergoedingen uit het aanvullende pakket of niet. Het antwoord daarop is: Je kunt direct gebruik maken van de vergoeding vanaf de datum dat de verzekering ingaat.

Wanneer de persoon waarvoor je de vraag stelt per 1 januari overstapt kan zij per 1 januari gebruik maken van het pakket wat zij afsluit. Dus geen wachttijd op de verzekering!

Kan je hiermee verder Marcia? Kan ik nog iets doen m.b.t. de aanmelding? Laat het mij gerust weten!

Starter
Top! Ik verwacht dat mijn moeder dan overstapt. Bedankt voor de info!

Moderator

Fijn om te horen Marcia! Als je moeder hulp nodig heeft, dan weet ze ons te vinden! Smiley Vrolijk

Fanatiekeling

Er geldt wel een medische acceptatie voor de tandarts-3en4 sterren. De vragen die je krijgt zijn te vinden op het aanvraagformulier tandartsverzekering (pdf). 

Of geldt die soms niet als je van een andere zorgverzekeraar met ongeveer hetzelfde pakket afkomstig bent? Zoja, hoe moet dat in de praktijk geregeld worden dan?

Groet, Feina.

Medewerker

Hey Feina,

Er geldt inderdaad een medische selectie op de aanvullend 3 en 4 sterren tandartsverzekering. Op het moment dat je deze aanvraag krijg je de optie om aan te geven welke tandartsverzekering je hebt bij de huidige verzekeraar. Als deze gelijkwaardig is, accepteren we de verzekerden zonder meer.

Via zk.nl/premie kun je een premie berekenen en in deze tool zien hoe dat in de praktijk in zijn werk gaat.

groet Jochem