Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Waar kun je terecht als je het niet meer volgen kunt?

Bewerkt 
Stamgast

Tot 2 jaar geleden kon ik het nog wel enigszins bijbenen.

Ik legde de gegevens van het nieuwe en het vorige jaar naast elkaar op tafel en besteedde er een middag aan.

Sinds we die overzichten niet meer krijgen, ben ik het spoor bijster.

Ik heb zelfs geen idee meer welke verzekering ik heb.

Laat staan dat ik ook maar enig benul heb van welke kosten ik kan verwachten.

En dat is behoorlijk angstaanjagend als je het moet redden met een klein WAOtje.

Internet of telefonisch contact is alleen handig voor een enkele vraag.

Maar het zijn voor mij geen geschikte media om overzicht te hebben.

Laat staan dat ik op deze manier nog kan beslissen of er aanpassingen aan mijn verzekering nodig zijn.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Waar kun je terecht als je het niet meer volgen kunt?

7 ANTWOORDEN

Re: Waar kun je terecht als je het niet meer volgen kunt?

Moderator

@Mara Wat goed dat je dit met ons deelt Mara! 
Je geeft aan dat internet en telefoon geen prettige manieren zijn om dit overzicht te hebben. Waar zou je dit overzicht wel op zijn plek vinden? Kunnen we ook iets aanpassen in de huidige situatie, bijvoorbeeld het telefoongesprek, zodat dit wel werkt voor je? 

Ben ook beniewd hoe andere leden dit ervaren. Wat doen jullie om dit overzicht te krijgen? 

Mijn tekst hierboven gaat meer over het delen van ervaringen. Maar ik heb ook erg de behoefte om ook samen met je te kijken of we dat overzicht weer terug kunnen brengen. Wat zou je er van vinden als dat we je toch even bellen? Ik begrijp dat het niet je eerste voorkeur is. Maar ik hoop dat je zo toch een goede beslissing kan nemen over je polis voor 2016. 
Stuur je je gegevens dan even in een privé bericht? 

Bewerkt 
Fanatiekeling

Ik denk dat Mara doodgewoon behoefte heeft aan enige schriftelijke informatie, zoals het Wijzigingenoverzicht, het vergoedingenoverzicht, de polisvoorwaarden ( of een link hierheen) en een nette brief over hoe de premie is opgebouwd. 

Om alvast te beginnenen: Mara , alle documenten zijn te downloaden naar je PC of tablet via de website van Zilveren Kruis. Zoek op " downloads zilveren kruis". 

Misschien kun je doorgeven welke polis voor de basisverzekering je hebt ( budget, zeker of exclusief?) . En welke aanvullende verzekeringen heeft u? Een , twee, drie of vier sterren? Dan kan ik u informatie en tips geven. U kunt uw eigen verzekering ook vergelijkn met andere aanbiedingen bijvoorbeeld op de website vn de Consumentenbond.

Groet, Feina.

Moderator

@Feina Bedankt voor de mooie aanvulling. Ik lees inderdaad ook de vraag naar de documenten. Die kan je hier downloaden. 

@Mara Ik kijk, nog steeds, graag met je mee naar je polis. Zodat we kunnen zien welke verzekering je precies hebt. Dan kunnen we ook meteen naar je communicatievoorkeuren (post of digitaal) kijken en wat we je nog kunnen toesturen. 

Stamgast

Handig, nu komen jullie ook al in de spambak terecht.

Maar goed dat ik die af en toe bekijk.

Volgens mij wordt er weer hevig langsheen gepraat.

Als ik zeg dat het online of telefonisch niet werkt om goed overzicht te hebben.

Waarom wordt ik dan verwezen naar een hele lijst met downloads en prive berichten??????

Dit is dus precies wat ik bedoel.

Moet ik alles zelf gaan uitprinten en waar vind ik het overzicht van vorig jaar?

Want ook toen kreeg ik opeens niets anders dan een polis zonder enig overzicht ergens eind januari.

Meer dan 15% van mijn inkomen gaat inmiddels op aan jullie premies.

En dan kan er zelfs niet een behoorlijk en compleet papieren overzicht van af?

Het enige wat ik van jullie gezien heb over de nieuwe polis is een vaag berichtje in m'n mailbox.

Stamgast

Ps en ik heb al gezegd dat ik geen idee meer heb wat voor verzekering ik heb.

Want die polis krijg ik immers pas volgend jaar.

Stamgast

En waarom toch weer willen bellen terwijl ik duidelijk aangeef dat dat voor mij niet werkt?

Moderator

@Mara Ik begrijp dat het zo niet helemaal werkt. 

Ik wil je graag helpen door: 
1. Op te zoeken hoe je precies verzekerd bent.

2. Te kijken welke documenten ik je per post kan toesturen. Zodat je, net als eerst, alles zelf naast elkaar kan leggen en vergelijken. 

3. Je communicatie voorkeuren te bekijken en eventueel aanpassen (post of digitaal). Uit je verhaal maak ik op dat dit misschien wel op digitaal staat. 

Vandaar ook mijn voorstel om te bellen en/of een prive bericht te sturen. Ik heb namelijk wel je gegevens nodig hiervoor. Nogmaals, ik help je graag!