Verschil in verzekering

Gast

Wat een verschil in een verzekering ik zal de verzekering niet noemen een bekende van ons die niet meer kan verzekeren als het nu is dus alles word vergoed word er gezegd ,maar ze lieten mij een overzicht zien van die verzekering wat ze bij moesten betalen.b.v.dus na de 380 euro al gebruikt was deel ziekenhuis kosten van keel ontsteking a.ub.580 euro bij betalen medicijnen deels maar vergoed en ga zo maar door wat ben ik dan gelukkig bij Achmea verzekerd,waarna deze mensen ook over stappen naar Achmea ik wil hier niet mee zeggen dat er geen problemen kunnen zijn maar als die mensen vragen ik ben toch daar voor verzekerd ,antwoord hoger als U kunt U niet verzekere maar zoals genoemd moet betaald worden.

• Beleid

Verschil in verzekering

2 ANTWOORDEN

Re: verzekering

Fanatiekeling
Dat iemand bij een andere verzekering minder vergoed krijgt klopt niet. Deze mensen hadden gewoon de pech dat niet alle zorg vergoed werd. Je kunt ook zeggen: als ze beter waren geinformeerd , dan had de zorg misschien in een ander jasje gegoten kunnen worden, waardoor zij minder kosten zelf moesten betalen. Immers alle noodzakelijke zorg zou in het Basispakket moeten zitten.
Groet, Feina.

Re: verzekering

Moderator

Bedankt voor het delen van dit verhaal Wim. Altijd fijn om te lezen dat je tevreden met ons bent en dit ook deelt.

Als je bekende deze extra kosten heeft gekregen, tegen de verwachtingen in. Dan is dat inderdaad wel even schrikken. Ik kan me ook wel herkennen in de reactie van Feina. Zoals ze ook aangeeft, de noodzakelijke medische zorg zou in de basisverzekering moeten zitten. En dat is voor iedere verzekering hetzelfde. Dan ga je je toch afvragen of dat er ergens een gebrek aan informatie is geweest. Heeft het te maken met contracten en de keuze van ziekenhuis? Of misschien een vrijwillig eigen risico? 

Ik heb het vermoeden dat je kennis misschien een erg hoge aanvullende verzekering heeft (de hoogste). Dat er daarom antwoorden komen waarin wordt aangegeven dat er niet meer verzekerd kan worden. Maar als je toch een vrijwillig eigen risico hebt. Of net een niet gecontracteerde aanbieder kiest, dan is er toch een kans dat je extra moet betalen. Dan zijn er vaak ook nog verschillende basisverzekeringen, wat nog een laag aan informatie en vergoedingen toe kan voegen. Wat uiteindelijk echt de reden is geweest, mocht je kennis dat willen weten, is vast op te vragen bij de eigen maatschappij.

En wie weet spreken we je kennis / bekende wel zo rond de jaarwisseling Smiley Vrolijk 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.