Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Restitutie- of naturapolis?

Gast

In deze tijd van het jaar herbezie ik mijn ziektekostenverzekering altijd. Heb ik de tandartsverzekering nog nodig en in welke vorm, zal ik wel of geen aanvullende verzekering nemen. Omdat ik tevreden ben over mijn huidige verzekeraar, ZKA, en via mijn werkgever een prima collectiviteitskorting krijg, is de vraag welke verzekeraar voor mij al snel helder. Dit jaar ben ik geswitcht van een natura- naar de restitutieverzekering. Op jaarbasis scheelt mij dat €40,00, en ik denk daarvoor iets terug te krijgen dat voor mij erg belangrijk is: keuzevrijheid. Ik ben ervan overtuigd dat de naturaverzekering prima is, en dat je bij goede zorgverleners terecht kunt, maar voor mij is keuzevrijheid heel belangrijk. Wat hebben anderen gekozen? Ik ben heel benieuwd hoe het me gaat bevallen, wie heeft er ervaring mee?

• Beleid

Restitutie- of naturapolis?

OPGELOST
5 ANTWOORDEN

Re: Restitutie- of naturapolis?

Fanatiekeling
De keuzevrijheid bij een restitutieverzekering van ZKA is niet volledig. Je hebt bijvoorbeeld geen keuzevrijheid bij geneesmiddelen: volgens mij geldt hetzelfde farmaceutisch reglement voor beide verzekeringen. Zo ook bij het hulpmiddelenreglement? Dit weet ik niet zeker. ZK kan het vast uitleggen.

Het is wel fijn dat je als restitutieverzekerde aan het eind van het jaar niet driftig alle contracten van je eigen zorgverleners hoeft te checken.

Gast
Hm, ik dacht vooral aan keuze van artsen, ziekenhuizen, fysiotherapeuten, gezien mijn geschiedenis (kanker).

Webcare

Hoi Babita, ben benieuwd hoe het jou zal bevallen, de restitutiepolis. Wil je op het forum straks delen hoe het gaat met het declareren?

Elze30 ik heb het reglement van de hulpmiddelen nagekeken, ook bij de restitutiepolis gelden dezelfde voorwaarden voor vergoeding bij gecontracteerde leveranciers.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Gast
Hopelijk ben ik niet genoodzaakt mijn ziektekostenverzekering aan te spreken volgend jaar, maar ik zal mijn ervaringen zeker hier delen, mocht het wel het geval zijn.

Webcare
Top Babita, natuurlijk hoop ik met je mee op een gezond 2015!

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.