Rekeningnummer aanpassen

Nieuwkomer

Hallo, ik zit nog steeds bij de verzekering van mijn ouders, en wil dit overzetten naar mijn eigen rekeningnummer en eigen polis. Ik zie binnen Digid geen mogelijkheden om dit los te koppelen. Ik ben 24 en begin deze maand met werken, en ik vind de zorgtoeslag terugboeken wat omslachtig. Hoe doe ik dit? Bedankt!

• Beleid
  • Eigen risico en premie

Rekeningnummer aanpassen

2 ANTWOORDEN

Re: Rekeningnummer aanpassen

Fanatiekeling
Jouw vader is waarschijnlijk " verzekeringnemer" en je bent zelf " verzekerde". Kijk in de polisvoorwaarden ( https://www.zilverenkruis.nl/VergoedingenDownloads/Voorwaarden-2016-Basis-Budget-Zeker-Exclusief-Col... ) onder opzegging. Volgens mij kun je zelf je eigen verzekering afsluiten ( ook elders, ook midden in het kalenderjaar) en daarna zegt jouw vader jouw verzekering bij hem op.  Zie p. 17 polisvoorwaarden(13.2 c) : "13.2 Uw basisverzekering beëindigen U (verzekeringnemer) kunt op de volgende manieren uw basisverzekering beëindigen: a U (verzekeringnemer) kunt een brief of e-mail sturen waarin u (verzekeringnemer) uw basisverzekering opzegt. Deze opzegging moet uiterlijk 31 december bij ons binnen zijn. De basisverzekering eindigt dan op 1 januari van het daaropvolgende jaar. Heeft u (verzekeringnemer) uw basisverzekering bij ons opgezegd? Dan is deze opzegging onherroepelijk. b U (verzekeringnemer) kunt gebruikmaken van de opzegservice van de nieuwe zorgverzekeraar. Sluit u (verzekeringnemer) uiterlijk 31 december van het lopende kalenderjaar een basisverzekering af voor het daaropvolgende kalenderjaar? Dan zegt de nieuwe zorgverzekeraar namens u (verzekeringnemer) bij ons de basisverzekering op. c Heeft u (verzekeringnemer) een ander dan uzelf verzekerd en heeft deze verzekerde een andere basisverzekering afgesloten? Dan kunt u (verzekeringnemer) een brief of e-mail sturen om deze verzekering voor de verzekerde op te zeggen. Is deze opzegging bij ons binnen voor de ingangsdatum van de nieuwe basisverzekering? Dan eindigt de basisverzekering met ingang van de dag dat de verzekerde een nieuwe basisverzekering krijgt. In andere gevallen is de einddatum de eerste dag van de tweede kalendermaand die volgt op de dag waarop u (verzekeringnemer) heeft opgezegd."
Groet, Feina.

Re: Rekeningnummer aanpassen

Community Manager

@JorianMachielsen Als je inderdaad meeverzekerd bent met jouw vader dan kan je jouw verzekering verzelfstandigen door hier een nieuwe verzekering aan te vragen. Kies onderaan het formulier voor de optie 'Ik ben nu meeverzekerd en wil mijn eigen zorgverzekering' En vul op de volgende pagina jouw eigen rekeningnummer in. De wijziging gaat dan in per de eerste van de komende maand. Ik kan ook even met je meekijken als je dat prettiger vindt. Stuur dan even je gegevens (postcode huisnummer, geboortedatum en relatienummer) in een privébericht. 

@Feina Je bent altijd er thuis in de polisvoorwaarden, lees je de polisvoorwaarden van alle verzekeringsmaatschappijen door, of alleen die van Zilveren Kruis?