Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Privacy Vecozo

Bewerkt 
Nieuwkomer

Via Vecozo kunnen zorgaanbieders controleren of en hoe iemand verzekerd is.
Sommige zorgverzekeraars stellen ook adresgegevens beschikbaar wanneer een zorgaanbieder controleert op verzekeringsrecht.

Stelt het Zilveren Kruis adresgegevens, van haar verzekeringsnemers, beschikbaar via Vecozo?

Zo ja, Gebeurt dit ook wanneer iemand bij de gemeente en bij het Zilveren kruis een geheim adres heeft?

Groeten

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Privacy Vecozo

9 ANTWOORDEN

Re: Privacy Vecozo

Medewerker
Beste Groenendijk7,

ik kan me goed voorstellen dat je hier bezorgt over bent. Gelukkig geven wij geheime adressen niet door via Vecozo. Wat betreft de "reguliere" adressen doen wij dit ook niet meer vanaf 1 juli 2013. Is dit het antwoord wat je zocht?

Ik veplaats je vraag naar het topic Nieuws & Feedback. Hier kun je je vraag terug vinden.

Fanatiekeling
Ik zou graag willen weten of jullie in Vecozo informatie doorgeven over de aanvullende verzekeringen ? En over de huisarts? 

Voormalig medewerker Zilveren Kruis
Hoi Elze30,

Wat is precies jouw vraag achter deze vraag? Wij geven geen informatie over aanvullende verzekeringen en huisarts.

Fanatiekeling
Dat wil ik gewoon weten, net zoals iemand anders wil weten of adressen worden doorgegeven. Conclusie:

in de COV ( controle op verzekeringsrecht) van VECOZO wordt in geval van ZK als enige informatie de zorgverzekeraar doorgegeven plus de soort polis ? 
Of wordt niet vermeld of de verzekerde een restitutiepolis of een naturapolis heeft?
Welke informatie wordt verder nog doorgegeven? 

Ik denk trouwens dat  WEL info over de aanvullende verzekering wordt doorgegeven: dat is toch belangrijk voor een opticien, een fysiotherapeut etc? Zo weten deze zorgverleners resp. tot welk bedrag een bril wordt vergoed en hoeveel fysiotherapievergoedingen zij kunnen geven. 
Informatie over de huisarts van verzekerde wordt wel gegeven via het aan VECOZO gelieerde onderdeel ION. Ik dacht dat het mogelijk was om via het BSN de huisarts te achterhalen? 
PS voor Groenendijk: dat ZK geen adresgegevens (meer) doorgeeft is beleid van ZK. Er kunnen andere zorgverzekeraars zijn die dit (nog) wel doen. Het wordt afgeraden door het College Bescherming Persoonsgegevens ( CBP) en kennelijk houdt ZK zich hier netjes aan. 

Elze, de basisverzekering en aanvullende verzekeringen zijn inderdaad inzichtelijk. Overigens moet je tegenwoordig naast BSN ook geboortedatum hebben om in vecozo een check te kunnen doen.

Fanatiekeling
Dus het antwoord van Natalie van ZK was onjuist? 

Elze, wat Nathalie bedoelde is dat wij geen informatie over de huisarts of aanvullende verzekeringen aan anderen prijsgeven. Mensen met toegang tot vecozo kunnen we de aanvullende verzekeringen inzien.

Fanatiekeling
Elze, wat Nathalie bedoelde is dat wij geen informatie over de huisarts of aanvullende verzekeringen aan anderen prijsgeven. Mensen met toegang tot vecozo kunnen we de aanvullende verzekeringen inzien.

en hoe zit het met de adressen?

Michiel van Zilverenkruis schreef:
Beste Groenendijk7,

ik kan me goed voorstellen dat je hier bezorgt over bent. Gelukkig geven wij geheime adressen niet door via Vecozo. Wat betreft de "reguliere" adressen doen wij dit ook niet meer vanaf 1 juli 2013. Is dit het antwoord wat je zocht?

Ik veplaats je vraag naar het topic Nieuws & Feedback. Hier kun je je vraag terug vinden.

Voor de adressen verwijs ik je naar deze reactie van mijn collega Michiel.