Polisvoorwaarden: dezelfde artikelnummers op 7 plekken !

Bewerkt 
Fanatiekeling

In een reactie van Zilveren Kruis las ik ergens  " Kijk dan bij 4.3.3 en 4.3.4.". 

Ik wilde kijken, maar ik kwam op een dwaalspoor terecht. Ik ontdekte dat een artikel 4 zeven keer in het polisvoorwaardenboek voorkomt. 

Namelijk bij de " algemene voorwaarden basisverzekering", bij het onderdeel " verzekerde zorg basisverzekeringen", dan bij " algemene voorwaarden aanvullende verzekeringen" en tenslotte bij " vergoedingen aanvullende verzekeringen". Daarna nog een keer bij " Vergoedingen extrafit" , "vergoedingen extra sport " en " vergoedingen extra vitaal". 

Ik vind dit niet duidelijk. Niemand verwacht toch dat er meerdere artikelen met hetzelfde nummer zijn? Dus veel kans op fouten. Met andere woorden het is nooit mogelijk om iemand naar een bepaald artikelnummer te verwijzen. Steeds moet dit vergezeld worden van een pagina nummer en/of een hoofdstuknaam. 

Ik merk op dat Zilveren Kruis dit dus niet goed doet. ( zie voorbeeld bovenaan). 

Groet, Feina.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Polisvoorwaarden: dezelfde artikelnummers op 7 plekken !

5 ANTWOORDEN

Re: Polisvoorwaarden: dezelfde artikelnummers op 7 plekken !

Uitblinker

@Feina,

wordt dit niet een beetje overdreven door jou?

in het originele bericht is een link geplaatst naar de algemene voorwaardes en daar komt artikel 4.3.3 en 4.3.4 echt maar 1x voor.

als jij dan vervolgens in andere voorwaardes gaat kijkeb, dan kom je inderdaad diezelfde artikelnummer tegen.

maar je moet wel in het goede boek blijven.

als ik in een bibliotheek kom, dan staat daar ook in ieder boek een hoofstuk 4, gek hè.......

Bewerkt 
Fanatiekeling

Ik vind dit een heel normale vraag. Ik kon het aanvankelijk echt niet vinden. Ik vind dat de verwijzer, en zeker Zilveren Kruis zelf, naar het goede boek moet verwijzen en de problemen met het vinden van de juiste voorwaarde niet op het bord van de zoeker mag neerleggen. 

De oplossing is dus: altijd netjes verwijzen ( met veel kans dat het toch een keer wordt vergeten) of de structuur van het boek veranderen. 

Groet, Feina.

Bewerkt 
Uitblinker

hoi @Feina,

niet rot bedoeld, maar in het originele bericht ( klik hier ) waar jij waarschijnlijk op doelt,

staat gewoon een link naar de betreffende polisvoorwaarden.

enige wat dan misschien zou kunnen verbeteren,

als er een link geplaatst wordt in een bericht, dit meer op laten vallen als zijnde button waar je op kunt klikken voor meer info

voor mij zijn de linken duidelijk, maar snap ook dat ze iets duidelijker zouden mogen zijn

groet mike

Moderator

@Feina & @diadino24

Goed om te lezen dat jullie dit soort zaken bespreekbaar maken. 

Ik heb de manier van linken in het originele topic aangepast. Bedankt voor de tips!

Zoals Feina eerder typt: 

"De oplossing is dus: altijd netjes verwijzen ( met veel kans dat het toch een keer wordt vergeten) of de structuur van het boek veranderen."

Nu heb ik de manier van verwijzen aangepast (de 1e optie uit Feina's oplossing). Werkt dat zo beter voor jullie? Of zouden jullie beter uit de voeten kunnen met een aanpassing van het structuur van het boek? 

Dit zijn namelijk wel signalen die we verder de organisatie in kunnen en willen brengen! 

Bewerkt 
Uitblinker

@Eva S

zoals je het nu aangepast hebt is het inderdaad duidelijker, zeker als je bedenkt dat ook mensen die niet zo vaak op het forum komen, gelijk zouden moeten begrijpen hoe het werkt en niet eerst een cursus hoeven te volgen om hun weg te kunnen vinden ;-)

groetjes mike