Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Overstappen en geen hoge tandartsverzekering kunnen afsluiten

Nieuwkomer

Hallo,

Mijn vriendin wil overstappen van zorgverzekering en mijn collectiviteitskorting gebruiken.
Nu kan zij, omdat ze een wortelkanaalbehandeling heeft gehad, niet een hogere tandartsverzekering afsluiten dan polis twee sterrren.
Waarom kan mijn vriendin geen hogere tandartsverzekering afsluiten dan twee sterren? Je wilt er extra voor betalen, maar dat kan dan niet.
Daarnaast is het vreemd dat mensen die wel een wortelkanaalbehandeling hebben gehad en al een zorgverzekering hebben bij zilverenkruis dan wel een polis hebben die hoger is dan twee sterren.

Ik hoor graag wat we hier aan kunnen doen.

Met vriendelijke groet,

Robbert de Zwaan

• Beleid
  • Mondzorg

Overstappen en geen hoge tandartsverzekering kunnen afsluiten

OPGELOST
3 ANTWOORDEN

Re: Overstappen en geen hoge tandartsverzekering kunnen afsluiten

Fanatiekeling
De redenering is dat " een brandend huis ook niet te verzekeren is". Dat is het principe van verzekeren: nu betalen voor een latere, onverwachte gebeurtenis. 

Zilveren Kruis is bang dat ze verlies gaan maken, dus nmen ze uw vriendin niet aan. Zij kan het natuurlijk wel bij een andere verzekeraar proberen. De grens, waarboven een tandheelkundig rapport nodig is, is bij elke verzekeraar anders.

Fanatiekeling
PS Ook zonder collectiviteitskorting van een werkgever is het mogelijk om hoge kortingen te krijgen. Misschien niet bij Zilveren Kruis? Maar ik ken " Eigen Huis" korting, ANBO korting, Natuurcollectief, ANWB korting, korting die zorgverzekeraar aan iedereen geeft etc. Hoger dan 10% voor basisverzekering ( van de nominale premie) bestaat niet ( wettelijk niet toegestaan). Op aanvullende verzekeringen is 15 % een mooie korting. (bepaalde collectieven van ZK krijgen 25%).

Medewerker
Beste Robbert,

In grote lijnen klopt het wat Elze zegt.

De premies van de tandartsverzekeringen zijn zo opgebouwd dat er rekening wordt gehouden met de verwachtte inkomsten en uitgaven. De reden dat uw vriendin niet wordt toegelaten tot een hogere tandartsverzekering, in verband met de wortelkanaalbehandeling, is omdat de kans groter is er in de toekomst een kroon moet worden geplaatst. De kosten van een kroon behandeling wegen niet op tegen de betaalde premie wat als resultaat heeft dat de premies van de tandartsverzekeringen op den duur omhoog gaan voor iedereen wanneer we niet medisch selecteren.

Met vriendelijke groet,
Michiel

@Elze: bedankt voor je input

PS ik verplaats dit topic naar voorwaarden en vergoedingen