Mogen mijn kinderen een andere huisarts hebben en nog steeds bij mij op de polis staan?

Bewerkt 
Nieuwkomer

Onze huisarts stopt met zijn praktijk en zijn waarnemende arts vertrekt naar een naastgelegen dorp. Nu is er de mogelijkheid om met haar mee te gaan, maar mijn ex-man blijft liever bij een arts in het dorp en wil graag dat de kinderen hier ook naar toe gaan wat ik op zich geen probleem vind.

Ikzelf wil mee verhuizen met de waarnemend arts. 

Mijn vraag is of het mogelijk is dat de kinderen een andere huisarts hebben, terwijl zij wel bij mij op de polis staan ivm de aanvullende verzekeringen.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Mogen mijn kinderen een andere huisarts hebben en nog steeds bij mij op de polis staan?

2 ANTWOORDEN

Re: Mogen mijn kinderen een andere huisarts hebben en nog steeds bij mij op de polis staan?

Bewerkt 
Fanatiekeling

Ik ben niet van Zilveren Kruis , maar ik ben ervan overtuigd dat dit zonder meer mogelijk is.

vraag aan zilveren kruis: de kinderen hebben toch eigenlijk een eigen polis? Dit is toch verplicht in NL, dat iedereen, ook kinderen, hun eigen polis hebben?

Groet, Feina.

Re: Mogen mijn kinderen een andere huisarts hebben en nog steeds bij mij op de polis staan?

Webcare
Webcare

Hallo @ejk, welkom en leuk dat je hier je vraag stelt!
Je kinderen mogen gewoon bij een andere huisarts ingeschreven staan dan jij. Dat is geen enkel probleem!
@Feina kinderen hebben inderdaad een eigen polis, maar zijn wel meeverzekerd met één van de ouders. In de volksmond zeggen we dan 'staat bij mij op de polis'.
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.