Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Meer complicaties dan andere ziekenhuizen voor dezelfde operatie?

Bewerkt 
Moderator

Als je geopereerd wordt, dan wil je maar één ding: zo snel mogelijk weer beter zijn. Een complicatie, zoals een wondinfectie of een heroperatie, kun je niet gebruiken.

Margot Smits, een van onze medisch adviseurs, ziet soms dat een ziekenhuis veel meer complicaties heeft dan andere ziekenhuizen voor een vergelijkbare operatie. Ze vertelt er meer over in ons blog.

Wat vind jij dat er moet gebeuren als er bij een ziekenhuis veel meer complicaties optreden bij een operatie dan in andere ziekenhuizen?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Meer complicaties dan andere ziekenhuizen voor dezelfde operatie?

2 ANTWOORDEN

Re: Meer complicaties dan andere ziekenhuizen voor dezelfde operatie?

Vaste bezoeker

stuur de patienten dan naar een ander ziekenhuis .

Re: Meer complicaties dan andere ziekenhuizen voor dezelfde operatie?

Bewerkt 
Fanatiekeling
Hieraan moet dan volledige bekendheid worden gegeven. Op website Zilveren Kruis: lijsten met aantallen patienten en aantallen complicaties.
Helaas voor het ziekenhuis met de complicaties heeft dit tot gevolg dat zij moeten stoppen omdat zij geen patienten meer zullen krijgen.
Alleen een gesprek tussen zorgverzekeraar en ziekenhuis vind ik echt niet genoeg. Informatie via Zorgbemiddelling vertrouw ik niet. Omdat de geadviseerde ziekenhuizen niet hetzelfde zijn bij verschillende zorgverzekeraars, kan dat nooit kloppen. Als een zorgverzekeraar een ziekenhuis aanraadt, moeten de zorgverzekeraar de kwaliteit van zo'n ziekenhuis ook " waarmaken", door in geval van problemen voor de rechten van de verzekerde op te komen en deze zo goed mogelijk terzijde te staan. Eventueel door extra hulp in huis na de opname, de mogelijkheid van opname in een herstellingsoord en de mogelijkheid om de medische informatie elders ( liever niet bij Best Doctors) snel te laten beoordelen. Ik bedoel dus dat de zorgverzekeraar een soort garantie afgeeft, als zij een bepaald ziekenhuis aanraden.

PS. Ik vind dat een medisch adviseur minder moet vergaderen en overleggen en zich meer bezig moet houden met de zieke verzekerden.
Groet, Feina.