Medische selectie bij de aanvullende verzekering

 Bewerkt 
Voorbijganger

Momenteel heb ik een aanvullende 4 sterren verzekering, ik wil deze voor 2016 naar 3 sterren afsluiten, wat zijn de gevolgen als ik weer na 2016 weer 4 sterren wil afsluiten, wordt ik dan weer geaccepteerd of moeten er dan eerst medische vragen beantwoord worden, cq gezondheidstoestand, maw wat zijn de voorwaarden om de aanvullende verzekering weer te verhogen

 

M.vr.gr.

Jaappo

 

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Medische selectie bij de aanvullende verzekering

15 ANTWOORDEN

Re: Medische selectie bij de aanvullende verzekering

Webcare

Hallo @jaappo kritisch kijken naar verlagen van je aanvullende pakket  doe je goed! Maak je geen zorgen, als je na een jaar toch weer terug wilt naar aanvullend vier sterren accepteren we jou zonder vragen. 

Weet je dat je dit simpel verandert in Mijn Zilveren Kruis? Wil je nog iets weten, we helpen je graag verder, denk je dat je zo verder kunt?

Super dat je we weer voor je klaar mogen staan in 2016. Dank voor je vertrouwen! ;-)

groetjes, Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Re: Medische selectie bij de aanvullende verzekering

Voorbijganger

Hallo Pauline

 

Sorry om de verlate reactie,

Dus ik kan dus gewoon na 1 of meerdere jaren weer verhogen naar 4 sterren , en wordt dan altijd weer geaccepteerd zonder aanvullende vragen cq formulieren te moeten invullen,

Ik neem aan dat de acceptatiebeleid voorlopig ook niet gaat veranderen in de toekomst

 

 

Met vriendelijke groet

Jaappo

Re: Medische selectie bij de aanvullende verzekering

 Bewerkt 
Webcare

Hey Jaappo,


Maakt niet uit, altijd welkom! Als klant kun je per 1 januari 2017 weer naar de aanvullende verzekering 4 sterren terugkeren. Hierop zit geen medische selectie. Of het acceptatie beleid gaat veranderen, vooralsnog niet, mocht dat het geval zijn zullen we dat uiteraard communiceren. 

groet,

Jochem

 

wijziging aanvullende tandartsverzekering

Starter

Als ik mijn huidige 3 sterren tandartsverzekering wil omzetten in een 2 sterren tandartsverzekering voor 2016 en vervolgens voor 2017 weer terug wil naar de 3 sterren verzekering, krijg ik dan te maken met een keuring van mijn gebit ?

Hoe werkt de acceptatie van de aanvullende tandartsverzekering?

 Bewerkt 
Nieuwkomer

Hallo,

 

Door extreme angst voor de tandarts is mijn partner al jaren niet bij een tandarts geweest. Graag willen we dit nu toch weer oppakken, door een bezoek te brengen aan een gespecialiseerd (angst)tandarts met mogelijkheid tot algehele narcose.

Bij de uitgebreide aanvullende tandartsverzekeringen wordt aangegeven dat een medische keuring gedaan zal worden. Is bovenstaande een argument om mijn partner niet te accepteren voor de uitgebreide aanvullende verzekering of om vergoedingen te weigeren?

 

Met vriendelijke groet,

Lisa Oosthoek

Tandverzekering 2016 3&4 sterren

Vaste bezoeker
Hoi Community

Ik wil me graag verzekeren voor tandarts 3 sterren waar moet ik aan voldoen ik wil graag de verzekering voor het geval dat graag jullie hulp en tips..

Vriendelijke groet
Ikram

Re: wijziging aanvullende tandartsverzekering

Webcare
Webcare

Hoi @R-M, je berichtje is niet eerder bij ons doorgekomen in het systeem. Sorry dat ik zo laat reageer!

Als je nu naar de Aanvullend Tand 2 sterren gaat, en in 2017 weer naar de Aanvullend Tand 3 sterren wilt, dan geldt wel de medische acceptatie. 
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Re: Hoe werkt de acceptatie van de aanvullende tandartsverzekering?

Webcare
Webcare

Hoi @Lisa1989, wat vervelend dat je partner zo bang is voor de tandarts. Wel heel knap dat hij het nu wilt oppakken!
Voor de hogere tandverzekeringen (Vanaf Aanvullend Tand 3 sterren) geldt een medische acceptatie. Zoals je aangeeft is er een behandeling in het vooruitzicht. Er is een kans dat hij niet geaccepteerd voor de hogere tandverzekering, maar ik kan dat niet beoordelen. Als je de hoge tandverzekering via Mijn Zilveren Kruis aanvraagt krijg je een vragenlijst die je doorloopt. Op basis daarvan beoordelen wij of hij wel of niet geaccepteerd wordt. Het aanvraagformulier met de vragenlijst kan je hier ook downloaden. 
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Re: Tandverzekering 2016 3&4 sterren

Webcare
Webcare

Hoi@Ikram00 als je de Aanvullend Tand 3 sterren aanvraagt, moet je een vragenlijst doorlopen. Op basis van je antwoorden beoordelen wij of je wel of niet geaccepteerd wordt. Het aanvraagformulier met de vragenlijst kan je hier downloaden. Je kunt de Aanvullend Tand 3 sterren via Mijn Zilveren Kruis aanvragen, dan loop je de vragenlijst daar meteen door.
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Re: wijziging aanvullende tandartsverzekering

Starter

Dat is vreemd Kim, ik heb het nagevraagd in een chat met Z.K.Achmea, en daar vertelde ze mij dat een tijdelijke overstap van een 3 sterren tandverzekering naar 2 sterren en dus in 2017 terug naar 3 sterren, geen probleem is door de zogenaamde terugkeergarantie. Dus wat is het nou ? Krijg ik wel weer met een keuring te maken, of medische acceptatie, of niet ?

Re: wijziging aanvullende tandartsverzekering

Webcare
Webcare

Wat vervelend maar mijn collega via de chat heeft geen juist antwoord gegeven! De ‘terugkeergarantie’ geldt alleen voor klanten die zijn overgestapt naar een andere zorgverzekeraar. Als zij zich weer bij ons aanmelden mogen zij zonder medische acceptatie hetzelfde pakket afsluiten wat zij bij ons hadden voordat zij weggingen. Ik snap dat dit voor jou als trouwe klant niet leuk is om te horen! Het spijt me dat ik geen ander antwoord heb.
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Re: Tandverzekering 2016 3&4 sterren

Vaste bezoeker

Hoi Kim

 

Fijne jaar wisseling!

 

Hoop dat u mij kan helpen ik heb al de medische vragen tijdens het veranderen van de aanvullende verzekering en tandverzekering ik had eerst tand 2 en nu is die eruit omdat ik voor tandverzekering 4 wil verzekeren ik snap het allemaal niet een beetje goties Smiley Verdrietig

Re: Tandverzekering 2016 3&4 sterren

Moderator
Moderator

Hallo @Ikram00,

 

Wil je mij jouw relatienummer sturen in een privebericht? Ik kijk graag even met je mee. 

 

Groet,

 

Jan 

Re: Medische selectie bij de aanvullende verzekering

Nieuwkomer

Al jaren klant bij Achmea Groeneland/Zilveren kruis. Op advies van tandarts voor behandelingen doorgestuurd naar mondhygieniste en ja, dat gaat per jaar wat extra kosten dan de halfjaarlijkse controle van de tandarts. Dus vragenlijst voor 3/4 sterren aanvullende verzekering eerlijk ingevuld, en welja, daar wordt ik voor geweigerd.

 

En lees ik hier dat nieuwe klanten zonder medische keuring gewoon worden toegelaten.

 

Klanten waarvan je weet dat het geld gaat kosten een andere verzekeraar laten zoeken, lekker goedkoop. Ik heb mijn algemene verwachtingen van zorgverzekeraars bijgesteld en de "trouwe klant" is niet meer, we gaan nu elk jaar gewoon lekker gierig naar de goedkoopste die introductiekorting geeftSmiley Vrolijk En daar maak ik nu dankbaar gebruik van.

 

Dag Zilveren Kruis

Re: Medische selectie bij de aanvullende verzekering

Community Manager

@Flufje Hoi Flufje, wat erg om te lezen dat je bij ons weggaat na zo lang bij ons verzekerd te zijn geweest. Heb je al wel eens gekeken naar onze Ziezo verzekering? Die zijn aantrekkelijk geprijsd.

 

Wat betreft de nieuwe klanten die zonder medische keuring worden toegelaten: de hierboven genoemde 'terugkeergarantie' voor verzekerden die overstappen en daarna weer terugkomen bestaat niet meer. Daarvoor geldt dus dat er ook een medische beoordeling nodig is om de tandartsverzekeringen met 3 en 4 sterren te kunnen kiezen. 

 

Voor nieuwe klanten is er alleen geen medische beoordeling nodig als iemand bij de vorige verzekeraar een vergelijkbare tandartsverzekering had. We hebben een lijst van welke pakketten vergelijkbaar zijn en op basis daarvan kan een nieuwe klant zonder beoordeling overstappen. Het is dus juist niet zo dat we nieuwe klanten hierin anders behandelen dan bestaande klanten. Iedereen die het afgelopen jaar een lagere tandartsverzekering had (dan 3 of 4 sterren of een vergelijkbare verzekering) zal opnieuw een medische beoordeling moeten doorlopen. 

 

Als ik nog iets voor je kan betekenen hoor ik het graag Flufje.


Alvast een goede jaarwisseling gewenst!