Lang in de wacht? Vier tips voor sneller antwoord op je vraag

Expert

In de laatste maanden van elk jaar ontvangen wij ontzettend veel vragen van klanten. Die vragen willen wij snel en zorgvuldig beantwoorden. Daarom werd in voorgaande jaren onze klantenservice tijdelijk uitgebreid van 600 naar 1.250 medewerkers. Maar zelfs een hardwerkend team van dat formaat is niet altijd opgewassen tegen het overweldigende aantal bellers. Met 20 tot 50 duizend telefoontjes per dag (eind 2015) is het eigenlijk onvermijdelijk dat er wachttijden ontstaan.

Ik snap dat het frustrerend is om lang te moeten wachten aan de telefoon. Dit heeft daarom mijn volle aandacht.

Ook dit jaar breiden we onze klantenservice weer flink uit. Maar liefst 1.400 collega’s zitten klaar om jou persoonlijk te woord te staan. Daarnaast hoop ik dat deze vier tips helpen om in sommige situaties sneller antwoord op je vraag te krijgen:

1. Bel tijdens de verruimde openingstijden
    Van 21 november tot en met 6 januari is de klantenservice langer open, tot 21:00 uur. Soms is de wachttijd korter in de avonduren.
  1. Regel of vind het zelf op onze website
    Wil je je pakket bekijken en wijzigen, een declaratie indienen of persoonlijke voorkeuren instellen? Veel dingen kun je zelf regelen in Mijn Zilveren Kruis. Zoek je algemene informatie? Check dan eerst onze website. Hier vind je uitleg over onze zorgverzekeringen, welke vergoedingen er zijn en met welke zorgverleners wij samenwerken. Zonde om hiervoor lang aan de telefoon te wachten.
  1. Overweeg een andere contactoptie
    Kom je er zelf niet uit op onze website, dan kun je je vraag ook kwijt via chat: doordeweeks van 8:00 tot 22:00 uur, op zaterdagen van 9:30 tot 18:00 uur en op zondagen van 13:30 tot 22:00 uur. Daarnaast beantwoorden we vragen op Facebook, Twitter en op onze Community, waar je ook in contact kunt komen met andere klanten die dezelfde vraag hadden.
  1. Wacht met sommige wijzigingen tot in januari
    Veel mensen denken dat alle verzekeringszaken vóór 1 januari geregeld moeten zijn. Terwijl je een aantal zaken ook nog kunt aanvragen en wijzigen in januari, waaronder:
  • Aanvullende verzekering
  • Tandartsverzekering
  • Vooraf gespreid betalen eigen risico

Frank Johnsen

Manager Capaciteitsmanagement

Lang in de wacht? Vier tips voor sneller antwoord op je vraag