Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Kan ik tussentijds overstappen?

Nieuwkomer

Ik zit momenteel met mijn vrouw samen in een collectieve verzekering via mijn werk.
Nu ga ik per 1/4 overstappen naar een andere werkgever. De premie die ik vanaf dat moment voor mijn huidige verzekering is mij veel te hoog.

Nu begreep ik dat het veranderen van werkgever mij de mogelijkheid biedt om over te stappen naar een andere collectiviteit. Niet duidelijk is het me of dat een werkgever collectiviteit moet zijn of niet. Ik zat namelijk, aangezien ik lid ben van de NeVoBo, te denken aan jullie voor mezelf en mijn vrouw (hoewel deze géén lid van een sportbond).

Is dit mogelijk?

• 2014
  • Polis

Kan ik tussentijds overstappen?

OPGELOST
3 ANTWOORDEN

Re: Kan ik tussentijds overstappen?

Fanatiekeling

In de polisvoorwaarden artikel 13.2.d staat beschreven dat opzegging van de polis alleen mogelijk is bij overstap naar een andere werkgever die ook een collectiviteit aanbiedt. De formulering is enigszins onduidelijk, maar er gelden de regels van de wettelijke basisverzekering. Het dienstverband moet ook aansluitend zijn.
Echter Zilveren Kruis biedt wel de mogelijkheid aan om , terwijl je dezelfde verzekering ( basis plus aanvullend plus tandarts) d1927515-ba0c-4eb6-8b88-e7a494b33a5b.jpghoudt, een ander collectief te gebruiken. Ik neem aan dat NEVOBO een collectiviteit van Zilveren Kruis is. Als u extra vergoedingen had in de aanvullende verzekering op basis van de collectiviteit van de vorige werkgever, vervallen die. U betaalt gewoon de premie voor de standaard sterren-aanvullende-polis.

Fanatiekeling

Dit is een moeilijke kwestie en mijn antwoord is gedeeltelijk op vermoedens gebaseerd. Dus graag een reactie van ZK.

Webcare

Hallo Rick en Elze,

Het is alleen toegestaan tussentijds over te stappen van werkgeverscollectief naar werkgeverscollectief.
Een bestaande klant kan wel gedurende het jaar gebruik maken van een ander collectief binnen zijn zorgverzekering.
Groet, Caroline

Ben je blij met het antwoord wat ik of een ander communitylid heeft gegeven? Accepteer deze dan als oplossing.